ІНТЕРВ'Ю | Eric Schmidt 15 грудня 2008 р.

Бачення майбутнього від Google

Інтерв'ю з генеральним директором Google Еріком Шмідтом (Eric Schmidt)

Сьогодні, мабуть, ніхто не буде сперечатися, що Google — одна з провідних компаній на інтернет-ринку. Будучи лідером у сфері пошуку, Google перетворився на головний інтернет-бренд планети. Управління цим гігантом лягло на плечі генерального директора Еріка Шмідта, найнятого ще у 2001-му році засновниками компанії Сергієм Бріном та Ларі Пейджем.

За час свого правління, Шмідт зумів поставити компанію на шлях стабільного зростання і суттєво розширити її вплив у світовому економічному просторі. Розмірковуючи про те, як люди будуть застосовувати Інтернет у майбутньому, Шмідт постійно представляв все нові та нові веб-продукти. А тим часом аудиторія та вплив компанії продовжували зростати.

Все це стало можливим не в останню чергу завдяки талантові Google приваблювати та залучати у свої ряди найталановитіших співробітників. Організація завжди покладалася на співробітництво та взаємодопомогу між працівниками, а також вільний обіг інформації у компанії, який би сприяв обміну ідеями.

Всі працівники, яким пощастило працювати у компанії, мають можливість віддавати 20% робочого часу на розвиток власних проектів. І саме ця унікальна політика Google дозволяє компанії підтримувати високий рівень інновацій, при цьому забезпечуючи себе майже захмарною лояльністю працівників.

Не так багато топ-менеджерів мають в руках стільки важелів для зміни світового технологічного ландшафту як Ерік Шмідт. В інтерв'ю, яке наведене нижче, він обговорює перспективи розвитку комп'ютерного та інтернет-ринку, а також ділиться деякими власними спостереженнями.

Ерік Шмідт (Eric Schmidt) З.: Інтернет змінив світ до невпізнаваності. Які зміни, на Вашу думку, очікують нас попереду?

В.: Коли люди володіють надзвичайно потужними особистими приладами, під'єднаними до надшвидкої мережі та серверів із велетенською кількістю контенту, що вони будуть робити? З'явиться новий тип операційної системи, яка працюватиме на мобільних приладах (наприклад, на мобільних телефонах). Через GPS вона знатиме, в якому місці ви знаходитесь і ви будете використовувати її як персонального асистента. Вона знатиме хто ви і хто ваші друзі! Вона нагадуватиме вам про їхні дні народження. Вона слугуватиме центром розваг, а також потужним навчальним центром. Вона матиме всі ті переваги, про які сьогодні ще можна тільки мріяти.

Наприклад, коли ви будете йти в магазин — вона пропонуватиме вам продукти, які можна купити за найкращою ціною. Коли ви будете йти до школи — вона допомагатиме вам навчатися. Це візія безкінечної комп'ютерної та мережевої потужності, яка приноситиме користь людям.

З.: Як зміниться життя, робота та поведінка людини, озброєної цією технологією?

В.: Сьогодні ми можемо спостерігати такий вибухоподібний розвиток контенту, що створюється закономірна прірва між тим, що роблять комп'ютери (аналітика, накопичення контенту) і тим, що здатні робити люди. Сумніваюся, що ця прірва зможе повністю закритися за час нашого існування. Звісно, корпорації працюватимуть над зміною підходів до маркетингу та продажу своїх продуктів людям. Але тут ще є дуже багато роботи.

Основна відмінність майбутнього світу, на мою думку, полягає в тому, що все відбуватиметься набагато швидше. Кожен продуктовий чи інформаційний цикл траплятиметься швидше через мережевий ефект, коли кожна людина має зв'язок з іншими людьми.

Але правда й те, що виросте нове покоління, для якого така швидкість буде нормальною. Вони ростимуть і виховуватимуться саме в таких соціальних умовах. Будучи лідерами, вони самі вирішуватимуть, як їм організувати свій світ, тоді як ми, будучи на пенсії, спостерігатимемо за їхніми діями та розвитком.

З.: Чи здатен Інтернет подолати кордони, зробивши ринки більш демократичними?

В.: Інтернет створив велетенське поле для бізнесу. І хоча теорія "довгого хвоста" має повне право на існування — все ж для збереження свого прибутку бізнесам краще мати "голову". Можна з певністю говорити, що майже кожен мережевий ринок вимушений дотримуватися цього закону.

Люди завжди любили і продовжуватимуть любити бренди. Інтернет приведе до того, що ці бренди ставатимуть ще більш глобальними. Можливо, компанії перестануть відрізнятися за країнами їх існування, як це все ще відбувається сьогодні. Можливо, з'являться всесвітні велетенські компанії — глобальні бренди, глобальні бізнеси, глобальні спортивні заходи, глобальні зірки, глобальні скандали, глобальні політики, тощо.

З.: Яким же чином компанії отримуватимуть прибуток у таких ринках?

В.: "Безкоштовно" — це набагато більш приваблива ціна, ніж "дешево"! Цей елементарний принцип вводить у ступор багатьох людей бізнесу. Втім, він також може приносити гроші — і немалі. Багато бізнес-моделей застосовують його з перемінним успіхом. По суті ж "безкоштовність" — це чудова модель для брендінгу (переваг) та сервісів (додаткових послуг). Але звісно ж — вона відрізняється від того, до чого звикли традиційні підприємці.

Вартість продажу продуктів у зрілому бізнесі наближається до вартості виробництва цих продуктів. У цифровому світі вартість виробництва продуктів складає нуль (або прямує до нуля). Тож вартість продажу повинна бути відповідною.

З.: Як повинне змінитися управління в компаніях, щоб справитися зі всіма цими викликами сьогодення?

В.: В Інтернеті до сих пір процвітає анонімність — ви не можете бути впевнені в багатьох речах. Корпораціям важко все проконтролювати. Вони просто вимушені давати змогу вільного обігу інформації. Вони повинні прислухатися до споживачів — оскільки споживачі розмовляють із ними. Якщо вони не прислухатимуться — обов'язково знайдеться компанія, яка буде це робити!

Як споживач, я хотів би дивитися ті фільми, які мені подобаються і користуватися тим носієм, який здається мені зручним. Але сучасний бізнес так не працює. Його структура організовується навколо дистрибуції певного формату, за певну суму і як правило відбувається не миттєво. Тобто для того, щоб отримати бажане, вам потрібно почекати. У суспільстві майбутнього люди не будуть чекати.

Що стосується управління, то ми маємо безліч доказів того, що групи приймають кращі (більш якісні) рішення, ніж індивіди. Особливо, якщо до групи входять найрозумніші та найталановитіші люди. "Мудрість натовпу" доводить, що компанією можна керувати, базуючись на консенсусі. Саме так і працює Google.

З.: Як Вам вдається тримати все це під контролем?

В.: Вам потрібні дві речі. По-перше, вам потрібно мати людину, яка стежитиме за дедлайнами (кінцевими термінами). У корпорації роль лідера полягає не у стеженні за результатами, а у спостеріганні за самою роботою (виконанням). Хороший менеджер повинен відстежувати дедлайни. Для цього у компанії повинна бути або реальна криза, або ж вигадана. Адже часто саме криза спонукає людей швидше рухатися до цілі.

По-друге, вам потрібна людина, яка буде мислити інакше, ніж ви. Якщо у вашій компанії немає такої людини — тоді швидш за все у вас немає і самої компанії. На кожній зустрічі я намагаюся знайти мовчазних людей. Адже часто це означає, що їм є що сказати, але вони просто побоюються висловлювати свою думку. Втім, якщо знайти до них правильний підхід — вони поділяться своїми враженнями та думками і дуже ймовірно, що від цього буде користь для компанії.

З.: Які типи людей будуть найбільш ефективними в цьому середовищі?

В.: Сьогодні ще існує безліч людей, які приходять на роботу о 9-тій годині, а йдуть із неї о 18-тій. Їхня продуктивність вимірюється тими справами, які вони встигли виконати за ці вісім годин. Зовсім іншим прикладом є люди, які сьогодні, скажімо, намагаються заробити гроші, працюючи в блогосфері. Блогери не можуть спати. Ця сфера стає настільки висококонкурентною, що якщо вони підуть спати — їхні відвідувачі підуть на інші блоги.

Топ-менеджерам варто пам'ятати, що досягнути балансу стає все важче та важче. А отже найбільшого успіху в прямому сенсі зможуть досягнути ті люди, які спатимуть найменше. Адже щодалі — тиск та потреба швидкого руху лише зростатимуть. І немає кінця-краю цій тенденції.

З.: Які небезпеки для користувачів Ви вбачаєте, якщо Інтернет продовжуватиме розвиватися такими ж швидкими темпами?

В.: Сьогодні виникає багато ініціатив, які прагнуть розробити єдиний стандарт для мережі. Але, згадуючи про історію воєн та глобальних політичних конфліктів, стає очевидно, що стандарти не завжди виконують позитивну роль. Ми не повинні жити в єдиному режимі.

Цілком можливо, що в майбутньому Інтернет очікуватимуть політичні та економічні виклики, а також виклики, пов'язані із законом. А зважаючи на глобалізацію, тепер вам потрібно буде мати не одного — а багатьох юристів: людину, яка знає європейські закони, людину, яка знає китайські закони, людину, яка знає бразильські закони, тощо — адже ви будете працювати у всіх цих країнах.

Це буде трагедія, якщо Інтернет кожної країни замкнеться навколо самого себе. Набагато краще, якщо політики, які є законними в одній країні, але вважаються незаконними в іншій — просто не будуть потрапляти до тієї країни, в якій вони поза законом.

За матеріалами "Google's view on the future of business: An interview with CEO Eric Schmidt", The McKinsey Quarterly.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
ПрокрастинаціяПрокрастинація
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)