ІНТЕРВ'Ю | Philip Kotler 11 грудня 2009 р.

Інтерв'ю з Філіпом Котлером

Не так багато людей можуть похвалитись настільки впевненим та надійним домінуванням у одній сфері бізнесу, як Філіп Котлер у маркетингу. Його книга "Маркетинг менеджмент" (Marketing Management), безперечно, є одним з провідних підручників із маркетингу, яку студіюють студенти ось уже 40 років.

Одна з його останніх книг "Хаотика: управління та маркетинг в епоху турбулентності" (Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence) дозволяє поглянути на економічну рецесію під новим кутом зору. Про неї (і не тільки) він розповідає в інтерв'ю, яке наведене нижче.

Філіп Котлер (Philip Kotler)
Філіп Котлер
(Philip Kotler)
З.: Разом з успіхом приходить і відповідальність. Чи доводилося Вам відчувати це після того, як Ваша книга "Маркетинг менеджмент" пережила 13-те видання?

В.: Я можу лише бути вдячний долі, що так багато бізнес-шкіл у різних куточках світу взяли цю працю на озброєння. Небезпека в тому, що якщо моє формулювання дисципліни маркетингу було хибним, то я неправильно навчив цілий світ.

Але сьогодні робиться безліч спроб побудувати "інший" маркетинг. І всі вони виявляються провальними. Тому є сподівання, що все-таки у свій час я все зробив правильно.

З.: Що вперше привернуло Ваш інтерес до маркетингу?

В.: Я навчався на економічній спеціальності і саме тоді зацікавився маркетингом. Я почав ставити перед собою запитання, наскільки економісти відчувають ринок? Чи можуть вони дати правильну відповідь на такі запитання, як, скажімо: скільки продавців мені потрібно; скільки я повинен витрачати на рекламу; яким повинне бути співвідношення різних носіїв реклами тощо. Всі ці речі не є частиною економічної сфери діяльності.

І тоді я подумав, що, можливо, мені варто звернути увагу на книги про маркетинг. У ті часи книги про маркетинг всі були дуже солідними — по 800 сторінок — але носили виключно описовий характер. Що таке продавець і що таке покупець.

Я вирішив відшукати інший підхід до маркетингу з точки зору економічної теорії, організаційної теорії, споживчої психології і навіть математики. І ці базові сфери дозволили виробити цілковито новий підхід до маркетингу.

З.: Яким чином Вам вдається залишатися цікавим, якщо Ви вже написали про маркетинг, мабуть, під всіма можливими кутами зору?

В.: Я намагаюсь не зациклюватися на сфері маркетингу, оскільки часто найкращі ідеї можна відшукати, скажімо, у сфері квантової фізики чи нанотехнологій. Насправді, я горджуся тим, що мені вдалося розширити саму концепцію маркетингу. Раніше це була дисципліна, яка стосувалася продажу товарів та послуг. Сьогодні ми говоримо про маркетинг особистостей, бренд-маркетинг і т. д.

З.: А яких інших мислителів у сфері маркетингу Ви поставили б у приклад? Бо якщо говорити про рейтинги — то Ви завжди очолюєте будь-який із них?

В.: Насправді, на перше місце я поставив би Пітера Друкера (Peter Drucker). Бо хоча його і звикли називати "батьком менеджменту", він без сумніву є "дідусем маркетингу". Саме він сказав, що метою будь-якої компанії є створення клієнтів; при цьому двома найбільш важливими функціями бізнесу є інновації та маркетинг, все інше можна назвати вимушеними витратами. Ці слова дуже сильно вплинули на мене.

Можна назвати безліч інших чудових і дуже мудрих людей, які також працюють у цій сфері.

З.: Ваша остання книга називається "Хаотика". Дуже вчасна назва, мусимо відзначити, особливо зважаючи на події у світовій економіці протягом останніх років.

В.: Саме так. І у цій книзі зроблено спробу дати відповідь на запитання, що ж робити маркетологам та компаніям у важкі часи.

Найпростіша порада — скоротити бюджети на всі напрямки на 10-20-30% — як на мене, є надзвичайно неправильною. Кожна компанія має свої переваги, за рахунок чого їй і вдається успішно існувати на ринку. Скоротіть бюджети сервісної компанії на 20%, і вона зможе надавати на 20% менш якісні послуги. А можливо, саме за цю перевагу у сервісі клієнти і готові були звертатися до компанії.

Деякі компанії, навпаки, повинні дякувати економічній рецесії за те, що вона внесла деякий дисбаланс у систему, завдяки чому сьогодні легше відшукати можливості для розвитку бізнесу. Принаймні, у деяких сферах.

З.: Сьогодні ми знаходимося у стані безпрецедентної турбулентності. Наскільки оптимістично Ви дивитесь у майбутнє?

В.: Справді, ми втратили багато чого у різних сферах. Думаю, якби я мешкав у Азії — то дивився б у майбутнє з більшим оптимізмом. Під час останньої поїздки до Індії та Китаю я мав нагоду спостерігати, наскільки більш гнучкими та витривалими є ці народи. Наприклад, у Китаї скаржаться, що протягом останнього року їх ВВП зріс лише на 8%, тоді як вони очікували 10%, а ми хотіли б побачити зростання хоча б на 4% чи навіть 2%.

На мою думку у Британії та США є безліч людей надзвичайно креативних та талановитих, тому рано чи пізно ситуація почне змінюватися на краще. Але це не трапиться раптово. Відновлення буде дуже повільним і поступовим. Думаю, лише у 2010-му році ми зможемо побачити, чи починає відновлюватися економіка.

З.: На Вашу думку, маркетинг зараз рухається у правильному напрямку? Особливо коли так багато людей починають вивчати та практикувати його.

В.: Це дуже хороше запитання, оскільки для багатьох людей маркетинг до сьогодні залишається чимось пов'язаним виключно з продажем та рекламою. Але на щастя з'являється все більше та більше спеціалістів, для яких це не так. І вони дійсно чудово розуміють маркетинг.

Мені доводиться переписувати свій "Маркетинг менеджмент" кожні три роки — так багато нового відбувається у цій сфері. Маркетинг змінюється, адже це не геометрія. Геометрія не змінювалася протягом 2000 років. Саме тому мені завжди цікаво працювати у цій сфері і я завжди знаходжу для себе щось нове і незвичне.

За матеріалами "The Philip Kotler interview", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)