ІНТЕРВ'Ю | Peter Block 15 липня 2011 р.

Пітер Блок про автентичних консультантів

Протягом більш ніж 20-ти років Пітер Блок (Peter Block) досліджував специфіку роботи консалтингових компаній. Серед його публікацій є і такі книги, як "Бездоганний консалтинг" (Flawless Consulting), "Розпорядництво" (Stewardship) та "Відповідь на «Як» — це «Так»" (The Answer to How Is Yes).

Блок опублікував більше 60 статей на тему організаційних змін та створення продуктивних спільнот.

У інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, він описує сильні сторони автентичного консалтингу, пояснює, чому організаційні зміни часто виявляються провальними та ділиться порадами з консультантами-новачками.

Пітер Блок (Peter Block)
Пітер Блок
(Peter Block)
З.: Які основні риси "автентичного консалтингу"?

В.: Біхевіористична частина цілком зрозуміла і надзвичайно важлива для "бездоганного консалтингу". Автентичною поведінкою є банальне прагнення і готовність бути тим, ким ви є насправді і завжди говорити правду. Це і є основний інструмент консультанта для створення клієнтської довіри та залученості.

Багато консультантів намагаються виглядати "занадто розумними", щоб переконати клієнта у своїй професійності. Втім, вони досягають цим протилежного результату. Більшість клієнтів легко розгадують "хитрощі" консультанта, внаслідок чого рівень скептицизму зростає і про жодну ефективну роботу говорити не доводиться.

Турбота, чесність, глибина та відмова від комерції, як основного рушія консалтингового проекту — це саме ті якості, які шукають клієнти в консультантах. Щоб бути автентичними, останнім потрібно навчитися використовувати згадані вище якості у своїй практиці.

Ще одна важлива ознака автентичного консалтингу — це відчуття цілі (відмінної від бажання заробити гроші). Взагалі, комерціалізація турботи — це дуже складний парадокс, який і призводить до кризи консалтингу.

З.: Як, на Вашу думку, змінився консалтинг за кілька останніх десятиліть?

В.: За час існування консалтингу, як сфери діяльності, великі консалтингові компанії стали настільки залежними від свого розміру та амбіцій, що сьогодні схожі радше на дзеркальне відображення власних клієнтів, а не на рушій, який допоможе цим клієнтам змінюватися.

Замість того, щоб займатися консалтингом (давати поради), вони фокусуються на впровадженні процесів та технологій, тому що саме ця сфера є найбільш прибутковою. Таким чином межа між консультантом та клієнтом певною мірою розмивається. Консультанти беруть на себе управлінську функцію і намагаються стати менеджером компанії-клієнта, тому що це може принести більші прибутки.

З.: За Вашими спостереженнями, чи рухаються консультанти в бік автентичності?

В.: Хороші люди це хороші люди, незалежно від того, в якій ситуації чи компанії вони знаходяться. Такі люди можуть працювати в тому числі і у великих компаніях. Але якщо говорити про сферу в цілому, я б не сказав, що сьогодні консалтинг став більш автентичним, ніж 10 чи 20 років тому.

З.: А чи спостерігаєте Ви погіршення ставлення до консультантів у цілому, зниження їх цінності для клієнтів?

В.: В усі часи існувало поняття скептицизму та навіть цинізму у ставленні до консультантів. Я писав про це ще у 1978-му році. Якщо ж говорити об'єктивно, то ефективність консультантів не змінилася.

З.: Яким же чином консультанти можуть вберегтися від скептицизму з боку клієнтів?

В.: Поставте себе на місце клієнта. Адже він не просто так не довіряє консультантам. Значна частина з них дійсно поводить себе не так, як потрібно. Єдиний спосіб боротися з цим — самим бути прикладом відкритості, чесності та автентичності. Але головне — щиро перейматися успіхами бізнесу клієнта і робити все, щоб досягнути якнайкращих результатів.

З.: Часто єдиним, чого прагнуть клієнти, є швидке вирішення проблеми. Як консультантам вдається уникати пастки короткострокових (швидкоплинних) рішень?

В.: Більшість консультантів люблять швидкість. Таким чином вони демонструють+ свою цінність та практичність клієнтові. Але іноді такий підхід призводить до того, що по-справжньому важливі речі не беруться до уваги.

Щоб протистояти надто швидкому та не до кінця обдуманому прийняттю рішень, консультант повинен запитати себе, чи дійсно була проведена вся глибинна оцінка щодо аналізу проекту.

З.: Якби Ви могли дати консультантові лише одну пораду, що це була б за порада?

В.: Передусім, ви повинні зрозуміти, як керувати своєю тривожністю. Протягом перших п'яти років своєї кар'єри ви часто бачитимете порожні місця у власному календарі. До цього потрібно просто звикнути.

Також потрібно навчитися звужувати свій фокус. Не варто намагатися стати консультантом, який знає все на світі. Вас цінують саме за спеціалізацію, а не за широкі погляди.

За матеріалами "Peter Block on the Power of the Authentic Consultant", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)