ІНТЕРВ'Ю | Steve Case 19 квітня 2018 р.

Хвилі змін: інтерв'ю із співзасновником AOL Стівом Кейсом

Хоча в США обсяги венчурних інвестицій зростають, 75% капіталу вкладається в компанії лише з трьох штатів — Каліфорнії, Нью-Йорку та Массачусетсу. Стів Кейс (Steve Case), співзасновник AOL, голова і гендиректор Revolution, автор бестселеру «The Third Wave: An Entrepreneur’s Vision of the Future» («Третя хвиля: підприємницька візія майбутнього»), намагається зробити умови «гри» рівними для всіх. Для цього чотири роки тому було започатковано ініціативу Rise of the Rest®. «Розмовляючи з інвесторами зі східного і західного узбереж бачиш, що в основному вони погано знають, що відбувається поза межами найпопулярніших для інвестицій регіонів — ми ж намагаємось сприяти більш рівномірному розподіленню капіталу та робочих місць по всій країні», — сказав Кейс у бесіді з CEO.com.

Хвилі змін: інтерв'ю із співзасновником AOL Стівом Кейсом

Чому венчурні інвестиції розподіляються так нерівномірно?

На мою думку, це зумовлено кількома чинниками. Ми заснували AOL 1985-го року у Вашингтоні, що фактично дало старт першій хвилі інтернету. Її метою було донести до людей інформацію про мережу та створити базові технології. Тоді інвестиції рівномірно розподілялися по різних регіонах. AOL знаходився у федеральному окрузі Колумбія, Hayes — в Атланті (Джорджія), Dell — в Остині (Техас), Sprint — в Канзас-Сіті (Міссурі). І тільки під час другої хвилі, коли почало інтенсивно розроблятися ПЗ на основі інтернет-технологій, на перший план вийшла Кремнієва долина. Але, думаю, що третя хвиля змінить все. Бо такі потенційні партнери технологічної індустрії, як сфера охорона здоров'я, аграрна та харчопереробна галузі, в основному функціонують всередині країни.

І, крім всього, дається взнаки лінь деяких інвесторів. Вони мають купу підприємців у себе «під носом». Тож навіщо їм кудись летіти? Минулого року 75% венчурного капіталу осіло в трьох штатах, що, зрозуміло, ніяк не відповідає територіальному розподіленню яскравих підприємців та ідей. Чудовим прикладом є район Солт-Лейк-Сіті та Прово (Юта). Зараз там знаходиться біля восьми багатомільярдних програмістських підприємств, але коли починаєш про це розповідати, більшість «роблять великі очі» — «А про що ви взагалі говорите?» Тому ми й намагаємося пригорнути увагу інвесторів з узбереж до того, що відбувається всередині країни.

У «The Third Wave» Ви представили концепцію «інвестицій соціального впливу». Що це означає?

Уолл-стріт в основному все ще сповідує філософію, яку сформулював Мілтон Фрідман (Milton Friedman) півстоліття тому, сказавши, що компанії мусять концентруватися виключно на збільшенні прибутків — а все інше є непотрібним відволіканням. Проте ми бачимо чимало натяків на те, що такий погляд може вивести бізнес на хибний шлях.

Зараз з'являється все більше гравців, які живлять своє зростання (а у тривалій перспективі й прибутковість) соціально-значущою метою. Хорошою ілюстрацією є детройтська Shinola (Revolution інвестувала в неї кошти). Вони винаймають працівників автобудівельних підприємств, які втратили роботу, та вчать їх виготовляти годинники. Однією з причин, чому люди охоче купують продукти Shinola, є те, що їм подобається ідея створення робочих місць. У підсумку компанія може продавати більше годинників за вищою ціною. Або візьмемо Warby Parker — споживачі дуже цінують продукти цієї компанії, але, крім цього, знають: купуючи окуляри для себе, вони також дарують окуляри комусь, хто не може їх придбати. Тобто це тренд, який проявляється все сильніше, і ми вважаємо, що в наступному десятилітті кількість компаній, котрі об'єднуватимуть прибутки і соціально-значущу ціль в одному цілому, що стане серцевиною їхньої стратегії, буде поступально зростати.

Як із кожною хвилею змінюються базові тренди?

Перша хвиля принесла з собою кардинальну зміну способу комунікацій; друга — здебільшого стосувалася трансформування сфери медіа та розваг. Зараз, коли накочується третя хвиля — ми починаємо зауважувати вплив технологій на деякі фундаментальні аспекти нашого життя, а також на такі базові економічні сектори, як медична та аграрна галузі.

У наступному десятилітті кількість компаній, котрі об'єднуватимуть прибутки і соціально-значущу ціль в одному цілому, буде поступально зростати

Що зараз є для Вас показником досягнення?

Квінтесенція успіху — це «наелектризувати» якомога ширшу коаліцію сил, котрі б сприяли ствердженню потрібних змін. Дуже важливо, щоб кожний підприємець мав шанс стати втіленням американської мрії. Загалом, для мене мрія є дуже значущою. Але водночас я переконався: в певному сенсі найпростіше — це мати ідею. Як сказав Томас Едісон більш ніж 10 років тому: «Візія без реалізації — це усього лише галюцинація». І це стосується всього, що ми робимо. Адже результат залежить від того, чи зможете ви знайти відповідних людей, правильно визначити для них пріоритети, якнайповніше використати потенціал платформи та ресурсів, які є (причому все це потрібно робити спільно з іншими) та у підсумку поставити проти завдання — «виконано».

А як переконати людей витратити десять років свого життя на втілення якоїсь ідеї?

Суть підприємництва полягає, по-перше, у розпізнаванні закономірностей, у вибудовуванні «мозаїки», з того що вдалося побачити, у якійсь незвичний та цікавий спосіб — а далі вже «виростають» ідеї, які ви хочете реалізувати. По-друге, потрібно усвідомлювати: підприємництво — це командний спорт і за великим рахунком справа не у вас, а в команді, котру ви формуєте. Вам потрібні люди, яких ідея захопила б так само, як і вас, та котрі поділяли б ваше бачення.

Коли 35 років тому я заснував інтернет-галузь, навряд чи хтось серйозно сприймав розмови про те, що може дати мережа. Тоді багато хто запитував: «І кому потрібно друкувати повідомлення іншим людям?». Але були першопрохідці, істинні адепти ідеї, які прийшли в AOL та перетворили малий задум на велику компанію.

Кожного разу, коли ми їдемо в черговий тур Rise of the Rest®, з'являються нові компанії, нові люди, котрі хочуть долучитися до нас. Ви знаходите тих, хто може стати свого роду «прискорювачем» і допомогти ініціативі набирати швидкість.

Якими, на Вашу думку, є ідеальні стосунки між CEO і інвестором?

На перших етапах існування компанії головне — не стільки гроші, скільки відносини та партнерства, котрі можуть допомогти сформувати інвестори, осяяння, які можуть у них з'явитися. Динаміка стосунків буває різною, але їхнім підґрунтям є те, як інвестор співпрацює з підприємцем над пошуком нових шляхів генерування додаткової цінності, як допомагає масштабувати бізнес у спосіб, який без його участі був би неможливим. Під час третьої хвилі першорядним буде не створення продуктів та виведення їх на ринок, а партнерства, які зможуть прискорити розвиток бізнесу та допомогти пройти через підступні «рифи», створені законотворцями.

Тобто успіх меншою мірою залежатиме від технології?

Технологія, програмне забезпечення завжди будуть стрижнем, але в новій хвилі це стає обов'язковою передумовою виходу на «ігрове поле». Звісно, дуже важливо мати ПЗ, наприклад, для високоточного лікування онкохворих. Але якщо ви не сформуєте партнерства з лікарями, шпиталями, страховиками, якщо не зможете глибоко розібратися в регуляторних питаннях — ваше програмне забезпечення нічого не вартуватиме. Інакше кажучи, щоб створити чудовий бізнес — потрібне досконале ПЗ, але тільки цього більше не достатньо.

Під час третьої хвилі першорядним буде не створення продуктів та виведення їх на ринок, а партнерства, які зможуть прискорити розвиток бізнесу

Які книги Ви зараз читаєте?

Читаю «Hillbilly Elegy» («Елегія Хіллбіллі») Джеймса Девіда Венса (James David Vance). Щойно розпочав «How to Fix the Future» («Як налагодити майбутнє») Ендрю Кіна (Andrew Keen), де, серед іншого, йдеться про потребу з більшою повагою ставитися до ролі, яку відіграють регулятори. Також читаю нову книгу Деніела Пінка (Daniel Pink) «When: The Scientific Secrets of Perfect Timing» («Коли: наукові секрети досконалого відчуття часу»).

А чим Ви займатиметеся далі?

Тим же, що роблю зараз. Продовжуватиму розвивати Revolution, розширювати спектр дії Rise of the Rest® аби охопити більше підприємців у різних містах, сформувати мережу, прискорити рух капіталу в ці нові регіони. Венчурний капітал, який має бути «паливом» для швидкого зростання компаній, розподілений нерівномірно. Тому ми намагаємось усунути цю проблему та стати каталізатором вирівнювання «поля гри».

За матеріалами "Waves of Change", CEO.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Правила всьогоПравила всього

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)