ІНСАЙТИ | Зміни 12 листопада 2015 р.

Том Пітерс: «Інновації — це і є стратегія»

Джерело: innovations

Автор багатьох бестселерів, відомий бізнес-консультант Том Пітерс (Tom Peters) запропонував своє бачення майбутніх змін, які на нас чекають, а також кроків, що варто зробити компаніям. Він впевнений, що ми вже спостерігаємо монументальні зміни (і вплинути на цей процес не можемо). Однак ми здатні сформувати стратегію, яка буде їх враховувати — причому робити це треба дуже швидко.

Том Пітерс (Tom Peters)
Том Пітерс
(Tom Peters)
Це було сказано мільйон разів, але потрібно повторювати знову і знову: темпи змін сьогодні є безпрецедентними та приголомшливими. Робототехніка, генетика, штучний інтелект, нанотехнології та багато іншого буквально "змінюють усе". Так, величезна кількість робочих місць знаходиться під загрозою витіснення завдяки штучному інтелекту. Різноманітні «генетичні дива» одночасно відкривають широкі перспективи для медичних досягнень, але водночас можуть перетворити світ на наукову фантастику. Усе навколо зміниться — як у хорошому, так і у поганому сенсі. Причому майже миттєво. Відомий фізик Альберт Бартлетт навіть сказав: "Найбільший недолік людської раси — це наша нездатність зрозуміти експоненційну функцію".

З точки зору бізнесу, та й уряду, існує тільки один варіант дієвої стратегії — постійні, швидкі інновації. Власне, інновації зараз — це і є стратегія. «Культура інновацій» повинна бути вбудована в серце компанії, топ-менеджменту важливо плекати її та робити центральним завданням для кожної управлінської посади. Хто є інноватором у вашій організації? Мають бути всі. Культура інновацій перетворює компанію на школу, навчальну машину, експериментальну лабораторію. Хоча, зрозуміло, впровадження та підтримання такої культури є складним завданням в більшості організацій — це вимагає щоденної уваги сьогодні й назавжди.

У Facebook є така мантра: «рухайся швидко, ламай речі». Вона повинна стати мантрою для усіх. Фактично, вона означає: буквально кожен працівник повинен випробовувати щось нове кожного дня. А результат буде таким: хто робить найбільше помилок, той перемагає. Пробувати багато нового обов'язково означає часто зазнавати невдачі. Лідери повинні зрозуміти це і зробити спроби та помилки центральним елементом стратегії й культури організації. Хороші спроби, нехай вони й зазнали невдачі, потрібно вітати, а не карати.

Майже таким же важливим елементом, як багато спроб, є різноманітність. Кожна бізнес-одиниця повинна стати «божевільним» міксом поглядів, традицій і смаків, а також постійно підтримувати зв’язок із людьми «ззовні». Крім того, варто стимулювати в працівниках цікавість: щоб вони задавали питання про все, кожного дня, ставили все більше і більше питань — і, звісно, переводили відповіді у нові спроби.

Інновації в довгостроковій перспективі рідко завдячують своїм успіхом якійсь великій проривній ідеї. Частіше набагато ефективніше — взяти якусь ідею, довго її шліфувати та покращувати, вдосконалювати знову і знову — доки не з’явиться щось магічне. А іноді малесенькі кроки дають значні результати. Скажімо, одне казино у Лас-Вегасі змінило вигляд під’їзної доріжки: з крутого повороту у 90 градусів вона стала плавною кривою. Як наслідок, кількість людей, які стали заїжджати в казино, збільшилась удвічі. А Walmart достатньо було збільшити розмір візка, щоб подвоїти обсяг продажу малої побутової техніки.

Маленьке часто перемагає велике. Величезні компанії рідко бувають кращими інноваторами. Маленькі та середні фірми вміють це набагато краще. Саме вони генерують найцікавіші ідеї та рухають вперед економічний прогрес.

Багато хто говорить про «смерть ієрархії», але навряд чи це станеться. Тим більше, це й небажано — в організації має бути структура підзвітності. З іншого боку, велика частина роботи в сучасних компаніях здійснюватиметься проектними командами, в які входитимуть працівники з різних підрозділів. Перелік цих команд постійно змінюватиметься, вони будуть з’являтись під певну задачу, виконувати її та зникати, аби потім сформуватись знову — вже в іншому складі та заради іншої мети. Для компаній буде дуже корисно підтримувати структуру, яка це дозволятиме.

І, нарешті, культура інновацій повинна народжуватись дуже рано — вона має бути закладена в систему освіти, щоб діти вперше стикались із нею ще у п’ять років. Одна з її головних тез — «хто робить найбільше помилок, той перемагає» — суперечить традиційним принципам освіти. Тому їх потрібно буде переглянути заради економічного зростання у короткостроковій — і особливо довгостроковій — перспективі.

За матеріалами "Innovation Is Strategy", Tom Peters.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)