РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 6 червня 2024 р.

«Uptime»: практичний гайд з особистої продуктивності та добробуту

Боб Морріс (Bob Morris), незалежний менеджмент-консультант та автор, поділився своїми враженнями від нової книги Лори Мей Мартін (Laura Mae Martin) «Uptime: A Practical Guide to Personal Productivity and Wellbeing» («Аптайм: практичний гайд з особистої продуктивності та добробуту»). Книга про те, як досягти, а потім підтримувати високу продуктивність у всіх аспектах вашого життя.

Uptime: A Practical Guide to Personal Productivity and Wellbeing

Лора Мей Мартін одразу привертає увагу читача:

«Аптайм у комп’ютерному світі — це працездатність і продуктивність. У вашому світі аптайм — це час, коли ви працездатні та продуктивні, незалежно від того, чим ви вирішили зайнятися... Аптайм — це коли ви відчуваєте себе "на висоті", виконуєте справи, перевіряєте пункти зі свого списку справ. Це також коли ви розслаблені та присутні протягом часу, який ви обрали, щоб відволіктися та розслабитися. Це коли ти відчуваєш себе чудово, роблячи те, що задумав».

Це те, що має на увазі Мігай Чиксентмігаї (Mihaly Csikszentmihalyi) у своїй книзі «Потік», опублікованій у 1990 році. У позитивній психології потік, також відомий як бути «в зоні», — це ментальний стан роботи, при якому людина, котра виконує якусь діяльність, повністю занурена у відчуття енергійної зосередженості, повної залученості та насолоди від процесу цієї діяльності. По суті, потік характеризується суцільним зануренням у те, що робиш.

В останні роки Мартін розробила програму Productivity@Google, щоб допомогти якомога більшій кількості людей розвинути, а потім підтримувати високу продуктивність, використовуючи цілісний підхід і відповідаючи на такі питання:

  • Що робить мене щасливим на роботі та поза нею?
  • Які мої природні ритми та пікові моменти для творчості, зосередженості та ефективності?
  • Коли я зацікавлений у зустрічах?
  • Що змушує мене відчувати себе нестримним, коли я відповідаю на електронні листи?
  • Коли мені потрібно зробити перерву, спокійно подумати або поглибити соціальні зв’язки?

Давним-давно Аристотель зауважив: «Ми є тим, що ми постійно робимо. Отже, досконалість — це не дія, а звичка». Це розуміння допомагає пояснити як успіх, так і невдачу. Воррен Баффет вважає, що погані звички «надто легкі, щоб їх помітити, поки вони не стануть занадто важкими, щоб їх позбутися».

Я погоджуюся з Мартін, що успіх — як організацій, так і окремих людей — майже повністю залежить від звичної поведінки, що керується цінностями найвищого порядку. У «Uptime» вона пропонує безліч практичних порад, які пояснюють, ЯК досягти особистої продуктивності та добробуту.

Наприклад, ЯК керуватися принципами продуктивності та бути поінформованим про них?

  1. Продуктивність = Візія = Виконання
  2. Баланс — це нова зайнятість
  3. Ставтеся до свого часу як до банківського рахунку енергії
  4. Потік + фокус = краще витрачений час
  5. Не плануйте для себе, плануйте для свого МАЙБУТНЬОГО

ЯК вирішити, казати чи не казати «ні»? Зробіть «мозковий штурм» усіх «треба зробити», що крутяться у вашій голові; зосередьтеся на третині з них, які мають найнижчий пріоритет; і для кожного з них поставте ці три запитання:

  • Який найгірший результат може статися, якщо я ніколи цього не зроблю?
  • Чи є інший спосіб зробити це без моєї участі?
  • Чи можу я виконати лише частину цієї справи і перейти до інших завдань?

Ось п’ять способів сказати «ні» на вхідні запити:

  1. Ставте більше запитань
  2. Скажіть, що ви подумаєте про це, але не відповідайте одразу
  3. Уявіть два сценарії: «так» і «ні»
  4. Ні, але....
  5. Ні, тому що....

Воррен Баффет є одним із найуспішніших бізнесменів та інвесторів усіх часів, і одним із ключів до його успіху є вміння розставляти пріоритети та розумно використовувати свій час. Час обмежений, тож якщо ви хочете використати його максимально ефективно, ви повинні вміти сказати «ні» людям і можливостям, які не приносять безпосередньої користі вашому особистому чи професійному зростанню.

«Різниця між успішними людьми і по-справжньому успішними полягає в тому, що другі кажуть “ні” майже всьому», — казав Баффет.

А це одна із заключних думок Лори Мей Мартін:

«Де б ви зараз не перебували, завжди є спосіб рухатися до свого аптайму... Я сподіваюся, що інструменти та методи, описані в цій книзі, дадуть вам таке ж відчуття впевненості у своїй здатності досягати поставлених цілей і жити добре, виконуючи їх... Це ваше життя, талант, інтереси, наміри та пріоритети, які реалізуються під час пошуку добробуту для себе. Це цілісне досягнення у всіх сферах вашого життя. У вас є інструменти... що ви будете з ними робити?»

За матеріалами bobmorris.biz



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)