ТЕНДЕНЦІЇ | PR 1 лютого 2006 р.

Реклама пробивається, PR проривається

"НОВИНИ — це те, що намагаються приховати.
Все інше — реклама"

Reuven Frank, колишній голова NBC news

То що ж представляє собою PR (зв'язки з громадськістю), у якому половина часу витрачається на "розправу" з поганими новинами, а решта — на розхвалювання політиків, компаній та знаменитостей?

PR для бізнесу — це важливий маркетинговий інструмент, що набирає неабияких обертів, особливо за умов, коли традиційним формам маркетингу доводиться виборювати увагу споживачів. Як правило, мета PR — забезпечити позитивне висвітлення у медіа, задля чого використовуються традиційні підходи: організація прес-конференцій та яскравих подій, інтерв'ю тощо).

Деякі журналісти асоціюють людей сфери PR лише з неприємностями (якщо не сказати гірше...). Якщо й так, PR є на диво ефективним, хоча б згідно зі свіжим дослідженням Procter & Gamble. P&G — це компанія, якій маркетологи приділяють не аби яку увагу. І не лише тому, що її рекламний бюджет складає 4 мільярди доларів США. Вона завжди була на передових позиціях у світі маркетингу. P&G підвищує репутацію, створивши телевізійну мильну оперу для продажу своїх товарів. Але за умов, коли все менше людей дивляться телебачення, а тираж багатьох газет і журналів зменшується, компанія стала більш розбірливою та вимогливою до витрачання рекламного бюджету.

У ході дослідження P&G виявили, що більша віддача надходить від PR-кампаній, а не від традиційних форм маркетингу. Одною з причин є відносна дешевизна PR, порівняно з іншими типами маркетингу (у випадку P&G — 1% брендмаркетингового бюджету).

Якщо P&G все ж таки почне витрачати більше на PR-кампанії, вони вже остаточно визначать тенденцію. Витрати на PR в Америці непохитно зростають (див. графік) і досягли майже 3,7 мільярдів доларів минулого року. Прогнозується, що річний темп зростання сягне 9% на рік, що перевищує 6,7% (показник збільшення загального ринку реклами та маркетингу, який вже зараз становить 475 мільярдів доларів).

The wages of spin. PR spending in the US, $bn

Багато великих PR-компаній об'єдналися та посіли домінуючі позиції на ринку. Дві з них американські: Interpublic, що володіє GolinHarris та Weber Shandwick, і Omnicom, якій належать Fleishman-Hillard та Ketchum. Британська компанія WPP є власником Hill & Knowlton та Burson-Marsteller. Групам належить також ряд спеціалізованих агентств. Наприклад, Clark & Weinstock (Omnicom) займається управлінням репутацією та кризовим менеджментом, PMK/HBH (Interpublic) діє у сфері розваг (серед їхніх клієнтів Nicole Kidman, Russell Crowe, Jennifer Aniston).

Також існують незалежні PR-компанії, найбільша з яких — Edelman (родинний бізнес).

Al та Laura Ries (батько й донька, які створили команду консультантів з маркетингу) написали книгу The Fall of Advertising & the Rise of PR (Падіння рекламного бізнесу та розквіт PR). Вони стверджують, що до PR, на відміну від реклами, існує довіра. Порада від авторів: маркетингова кампанія має починатися з публічності, і лише після досягнення цілей PR переключатися на рекламу.

Звичайно, поряд з позитивним має місце й доволі скептичне ставлення до цієї сфери. Однак, ніхто не заперечуватиме, що сучасна галузь PR проголошує на весь світ про свій розквіт.

Анна Качкалда, за матеріалами The Economist.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)