ТЕНДЕНЦІЇ | Майбутнє роботи 22 липня 2020 р.

Нові тренди робочої взаємодії

Компанія Microsoft розповіла про тенденції віддаленої роботи та навчання в другій частині свого дослідження Work Trend Index. Метою дослідження було виявлення позитивних і негативних аспектів віддаленої роботи для того, аби передбачити майбутні зміни робочого середовища і прискорити розробку нових продуктів і функцій.

Нові тренди робочої взаємодії

Результати цієї частини Work Trend Index спираються на статистику використання інструментів Microsoft, результати опитування, проведеного компанією Harris Poll серед більш ніж 2 тисячі віддалених працівників у шести країнах, а також на висновки більш ніж 30 дослідницьких проектів Microsoft.

Втома від віддалених зустрічей

Віддалена взаємодія є для людей психологічно більш складною. Про це свідчать дані лабораторії Human Factor Labs, яка проаналізувала 13 команд із двох людей. Зокрема, показники, пов’язані зі стресом і перевтомою, при віддаленій роботі були набагато вище, ніж при особистій взаємодії. У той же час, аналіз мозкової активності випробовуваних показав, що якщо пара спочатку працювала віддалено, то подальша особиста взаємодія виявлялася менш комфортною. Таким чином, віддалена співпраця є більш складною з психологічної точки зору. Але в міру того, як люди повертаються до роботи після ослаблення самоізоляції, вони можуть відчувати більший дискомфорт, ніж до виходу на віддалену роботу.

Дослідження показало, що маркери мозкових хвиль, пов’язані з перевтомою і стресом, сильніше ростуть на відеонарадах, ніж під час інших робіт, таких як написання електронних листів. У зв’язку з високим рівнем стійкої концентрації перші ознаки втоми з’являються вже через 30-40 хвилин після початку відеоконференції. Якщо день заповнений такими відеозустрічами, то через дві години у співробітника можна спостерігати ознаки стресу.

Відчуття втоми виникає під впливом декількох факторів: необхідність постійно концентруватися на екрані, щоб витягти необхідну інформацію і залишатися залученим; зниження кількості невербальних сигналів, які допомагають зрозуміти, чия черга говорити тощо.

Для того, аби хоч якось знизити втому, фахівці рекомендують робити регулярні перерви в роботі кожні дві години, щоб мозок встигав перезавантажитися. Крім того, ефективно обмежувати час зустрічей 30 хвилинами або за будь-якої можливості робити невеликі перерви під час довгих зустрічей.

Зміни в культурі праці

Результати всіх досліджень, проведених у рамках Work Trend Index, показали, що нові обставини, викликані пандемією, прискорили стирання кордонів між роботою та особистим життям. Так, більше половини опитаних людей з дітьми — 54% — відзначили, що їм стало складніше дотримуватися балансу між робочими обов’язками і домашніми справами. Особливо гостро ця проблема відчувається міленіалами і поколінням Z.

62% опитаних розповіли, що, працюючи з дому, вони відчувають себе більш співпереживаючими по відношенню до своїх колег. Це відчуття було особливо актуальним у Китаї та Мексиці, де 91% і 65% опитаних відповідно відзначили, що рівень їх емпатії значно виріс.

У деяких випадках перехід на віддалену взаємодію також робить роботу більш інклюзивною. Більше половини (52%) опитаних відчувають себе більш цінними або включеними в якості віддаленого учасника на зборах, тому що тепер всі знаходяться в одній віртуальній кімнаті. Це відчуття найбільше сподобалося людям в Китаї (65%) і Німеччині (57%). Крім цього, чат під час проведення конференцій став каналом, через який більше людей можуть поділитися своїми поглядами. Зокрема, кількість повідомлень у чаті під час зустрічей у Microsoft Teams збільшилася більш ніж у 10 разів за період з 1 березня по 1 червня.

Робота в незвичний час і повернення в офіси

Дослідники вважають, що класичний робочий день із визначеними годинами роботи може зникнути. Так, вони вказують, що в Microsoft Teams люди частіше працюють вранці і ввечері, а також у вихідні дні. Кількість взаємодій з 8 до 9 ранку і з 18 до 20 вечора зросла більше, ніж у будь-який інший час доби — від 15% до 23%. А кількість робочих взаємодій по суботах і неділях зросла ще більше — на 200%.

Але, при всьому цьому фізичні офіси, всупереч іншим прогнозами, навряд чи зникнуть. Робота в майбутньому, найімовірніше, буде являти собою гнучке поєднання особистої та віддаленої спільної роботи. Наприклад, 82% опитаних менеджерів очікують, що після пандемії робота на дому буде більш гнучкою. 71% співробітників і менеджерів повідомили про своє бажання продовжувати працювати з дому, принаймні, частково.

Проте, дослідження виявило і кілька негативних моментів, пов’язаних з віддаленою роботою. Майже 60% опитаних людей відчувають себе менш пов’язаними зі своїми колегами, оскільки частіше працюють віддалено. У Китаї це число виросло до 70%.

Крім того, тільки 35% респондентів, які брали участь у дослідженні Harris Poll, мають виділений робочий простір. І лише 5% опитаних розповіли, що живуть самі. Тому відволікаючі фактори, проблеми зі зв’язком і відсутність ергономічного робочого середовища є одними з найболючіших точок віддаленої роботи. Це говорить про те, що, хоча тренд віддаленої роботи в майбутньому збережеться, фізичний офісний простір, котрий забезпечує такі переваги, як особиста взаємодія, ергономічність робочого простору і можливості для соціального спілкування і згуртування колективу, швидше за все, залишиться основою роботи в майбутньому.

При цьому набуті звички взаємодії залишаються навіть після повернення до можливості працювати в офісах, повідомляється в дослідженні. Так, люди продовжать користуватися сервісами відеоконференцій, навіть перебуваючи в одному приміщенні. Також люди набагато частіше використовують чати. А ось частота використання електронної пошти залишалася стабільною навіть у розпал пандемії.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)