ТЕНДЕНЦІЇ | Продуктивність 18 грудня 2023 р.

Продуктивність: наступна конкурентна перевага завдяки прориву в управлінні витратами

Компанії, які намагаються вижити в умовах нестабільності та потрясінь, часто зосереджуються на витратах. Але скорочення витрат саме по собі не вирішить проблему. Як йдеться у новому звіті «Productivity: The next competitive edge» від Accenture, організації, які скористаються можливістю вийти за рамки витрат, надавши пріоритет продуктивності, мають шанс стати сильнішими і забезпечити прибуткове зростання.

Продуктивність: наступна конкурентна перевага завдяки прориву в управлінні витратами

В умовах економічної невизначеності та геополітичної нестабільності компанії часто надмірно зосереджуються на управлінні витратами. Але дехто йде іншим шляхом. Вони максимально використовують цей момент для зміцнення фінансової стійкості, підвищення конкурентоспроможності та стимулювання зростання. Вони зосереджені на переосмисленні своєї організації для підвищення продуктивності — збалансовують розподіл фінансового та людського капіталу для підвищення ефективності сьогодні, одночасно використовуючи технології та генеративний штучний інтелект (GenAI) для створення нових можливостей завтра.

Вивільнення капіталу шляхом балансування між теперішнім і майбутнім

Багато компаній ставлять під загрозу конкурентоспроможність, займаючи оборонну позицію, зосереджуючись лише на витратах. Однак аналіз компаній, які демонструють довгострокове прибуткове зростання в умовах невизначеності, показує, що вони мають структурну фінансову дисципліну та інвестують у таланти і диференційовані можливості. Ті, хто виходить за рамки витрат, мають можливість отримати конкурентну перевагу, спрямовуючи фінансовий та людський капітал туди, де він створить найбільшу цінність у довгостроковій перспективі. В Accenture цей підхід називають «перевинайдення витрат та продуктивності» (Cost & Productivity Reinvention), що є невід’ємною частиною Total Enterprise Reinvention.

Момент, що став можливим завдяки технологіям

Технології та, зокрема, генеративний ШІ лежать в основі переосмислення витрат і продуктивності. За прогнозами IDC, інвестиції в дані та штучний інтелект не лише швидко зростають (14% та 29% щорічного зростання відповідно), але й продовжуватимуть зростати швидкими темпами.

Ці технології створюють можливості для організацій вийти на нові рубежі ефективності, підвищуючи продуктивність завдяки розширенню можливостей людей і переосмисленню процесів.

Протягом наступних двох років переважна більшість компаній планує докорінно перебудувати процеси
Протягом наступних двох років переважна більшість компаній планує докорінно перебудувати процеси,
застосовуючи нові технології та нові способи роботи в ключових функціональних сферах.

Кількість технологічних гравців, які здійснюють придбання в таких сферах, як ШІ, дані та рішення, свідчить про те, наскільки великим є невикористаний потенціал, а також про те, наскільки терміново лідери намагаються надолужити згаяний час.

Використання потенціалу технологій — це не просто завдання ІТ-директора. Воно має бути ключовим серед пріоритетів ради директорів, CEO та кожної функції в компанії. Це має безпосередньо впливати на майбутню стратегію управління талантами.

Генеративні ШІ як точка перегину

Генеративний ШІ є потужним інструментом, який допомагає керівникам приймати рішення на основі даних для підвищення продуктивності, переосмислюючи процеси та розширюючи можливості людей. Лідери покладають великі надії на нього. Більшість із них передбачають глибокі зміни в тому, як людські та фінансові ресурси використовуються в організаціях і суспільстві в цілому.

GenAI — це двигун для підвищення продуктивності праці людини. Він кидає виклик усталеним уявленням про те, яку роботу потрібно виконувати і як вона виконується. Хоча світ лише починає розуміти проривний потенціал генеративного ШІ, у різних галузях швидко з’являються приклади використання, які максимально використовують співпрацю людини і машини.

Потенційний приріст продуктивності генеративного ШІ в різних галузях промисловості США
Потенційний приріст продуктивності генеративного ШІ в різних галузях промисловості США

Думати по-іншому, щоб діяти інакше

Подолання викликів сьогодення та зосередження на підвищенні продуктивності починається з трьох важливих змін у мисленні.

1. Від витрат до витрат та продуктивності

Керівники можуть покращити операційну та стратегічну роботу, яка сприяє підвищенню конкурентоспроможності, з точки зору продуктивності. Це вимагає динамічного перерозподілу фінансового та людського капіталу відповідно до стратегічних пріоритетів підприємства — перезавантаження бази витрат, щоб витрачати менше часу на транзакційну роботу і більше часу на роботу, яка створює цінність для клієнтів, працівників, суспільства та інших стейкхолдерів. Коли компанії націлені на продуктивність, вони можуть створювати 360-градусну цінність — фінансові та нефінансові результати.

Технології в поєднанні з потенціалом людей і процесів дозволяють компаніям мислити більш сміливо і цілісно — переосмислювати роботу, яку потрібно виконати, і перевинаходити поточний профіль витрат.

2. Від реагування до переосмислення

Повне переосмислення роботи сьогодні є реальністю більш ніж будь-коли. Розвиток технологій та генеративний ШІ дали керівникам більше можливостей, повноважень та дозволів переосмислити роботу, зосередившись на тому, що потрібно зробити, а не на тому, що робилося завжди. Вони можуть уважно подивитися «справа наліво», працюючи в зворотному напрямку від бажаних результатів до необхідних ресурсів, і вже звідти проводити реінжиніринг. Зосередившись на важелях створення цінності, які здебільшого залишаються поза увагою під час спроб швидкої трансформації витрат, компанії можуть докорінно змінити комплекс робіт.

3. Від оптимізації до розвитку

Керівникам, які хочуть перевинайти свою організацію, слід ґрунтувати свій підхід на вирощуванні своїх людей. Йдеться не про оптимізацію. Йдеться про створення середовища, в якому люди мають здібності, можливості та мотивацію для досягнення успіху. Такий підхід більш інтенсивно узгоджує капітал зі стратегічними пріоритетами в довгостроковій перспективі, врівноважуючи фокус на виконанні квартальних зобов’язань із досягненням цілей на горизонті від 12 до 18 місяців. Компанії, які використовують для зростання комбінацію даних, технологій і людей, отримують у 2,8 рази більшу премію за продуктивність, ніж ті, які впроваджують лише дані та технологічні рішення, але не ставлять людей у центр уваги.

Реалізація потенціалу та мети

Переосмислення витрат і продуктивності, зрештою, має на меті допомогти компаніям досягти своєї мети. Вони можуть наблизитися до її реалізації, інвестуючи в свою диференціацію, спрощуючи методи роботи та приділяючи більше часу людям, яких вони обслуговують. Почніть із наступних пріоритетних дій та ключових питань, щоб збалансувати витрати та зростання.

  • Встановіть амбіції. Яких першочергових результатів ми прагнемо досягти? (наприклад, стимулювати зростання, інвестувати в стійкість, зміцнити технологічне ядро, підвищити прибутковість)

  • Уявіть майбутнє. На яких сферах діяльності підприємства ми повинні зосередитися найбільше? Що має відбутися в першу чергу?

  • Узгодьте, щоб виконати. Як ми досягаємо та підтримуємо узгодженість дій керівників? Якими принципами ми будемо керуватися при виборі, і які питання, що не підлягають обговоренню, нам потрібно захистити?

Сьогоднішня нестабільність може змусити керівників відчути, що вони втратили контроль. Але вони можуть повернути його, перевинайшовши підходи до управління витратами та продуктивністю. Замість того, щоб йти на жорсткі компроміси, які знижують конкурентоспроможність компанії, керівники можуть розподілити фінансовий і людський капітал, щоб збалансувати витрати і зростання.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)