ТЕНДЕНЦІЇ | Ефективність 25 грудня 2014 р.

Ідеї співробітників не потрібні некомпетентним і невпевненим у собі менеджерам

Джерело: RB.ru

Якщо співробітники сміливо і відкрито висловлюють свої ідеї та пропозиції щодо покращення роботи, це йде тільки на користь менеджерам і компанії, допомагає працювати краще, а численні дослідження це підтверджують. Компанії, у яких людей заохочують висловлюватися і ділитися ідеями, демонструють кращі результати. Але деякі керівники все ж таки намагаються заглушити "голос співробітника". Це, на думку вчених з Університету Південної Каліфорнії та Університету Техасу в Остіні, може говорити про некомпетентність менеджера.

Ідеї співробітників не потрібні некомпетентним і невпевненим у собі менеджерам
Ілюстрація: Shutterstock
Як пише видання Harvard Business Review, вчені припустили, що більшість керівників почуваються впевнено у своїй ролі, відповідно, вони будуть розглядати пропозиції та ідеї співробітників з покращення бізнес-процесів в позитивному ключі. А якщо у менеджера є проблеми з упевненістю в собі або сумніви у власній компетентності (психологи називають це браком самоефективності), то вони з великою часткою ймовірності будуть розглядати активність підлеглих як загрозу і внаслідок цього намагатися припинити спроби підлеглих висловитися з метою захистити власне его.

Дослідники вивчили ситуацію у великій міжнародній нафтовій компанії. Вони опитали 41 керівника і 148 фахівців, які працюють у командах цих керівників, і їх припущення підтвердилися. Ті менеджери, у яких був присутній брак самоефективності, були менш схильні розглядати пропозиції від співробітників. Що дивно, це були висококваліфіковані фахівці з прекрасною освітою як у галузі точних наук, так і в області бізнесу. Тобто вони повинні були знати про користь отримання ідей від співробітників, але їхнє его встало у них на шляху.

Ця інформація може здатися гнітючою для тих, хто працює під керівництвом невпевненого у власній ефективності керівника, але у вчених є і хороші новини. Зокрема, керівник може вплинути на самосприйняття. Наприклад, допоможуть психологічні вправи, спрямовані на прийняття і впевненість у собі. Якщо менеджер буде час від часу думати і писати про свої сильні сторони, це може знизити його оборонні та негативні реакції на пропозиції від співробітників. У разі якщо керівник буде регулярно практикувати таку вправу, він не просто перестане відчувати загрозу, але стане навіть заохочувати підлеглих ділитися ідеями. Визнання власної цінності зводить нанівець недолік самоефективності, кажуть науковці.

Дослідники також дали фахівцям поради, як вони можуть вплинути на керівника, котрий не дає їм висловлювати ідеї.

  1. Якщо є можливість, постарайтеся запропонувати керівнику ідею один на один, а не в присутності команди. Це дасть керівникові можливість зберегти обличчя, а також мінімізує його відчуття загрози.

  2. Почніть із компліментів, а потім переходьте до конструктивної критики. Спочатку необхідно поговорити про переваги вашого менеджера (тим більше, якщо у нього не все в порядку з самоефективністю). Це знизить ймовірність того, що він сприйме вашу думку в негативному ключі.

  3. Говоріть про позитивне. Підкреслюйте користь, яку ваша пропозиція принесе компанії. І, зрозуміло, уникайте двозначностей: менеджер ні в якому разі не повинен думати, що він відповідальний за недосконалості, які мають місце зараз.

Звичайно, далеко не все залежить від фахівців. Лідери компаній повинні зробити так, щоб менеджери відчували себе більш захищеними, створити правильний психологічний клімат (коли, наприклад, людям дозволяють вчитися, а не карають за огріхи та помилки).



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)