ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 9 жовтня 2015 р.

Інновації для сеньйорів

Одним із найбільш недооцінених чинників успіху середнього бізнесу є чітко відмінна ідентичність фірми, а також умови праці, у яких не виникає бажання «прочісувати» сайти у пошуках вакансій.

Інновації для сеньйорів
Ілюстрація: Shutterstock
Наприкінці 1990-тих Emporia Telecom переживала не найкращі часи. Попит на стаціонарні телефони та факс-машини, які цей австрійський виробних продавав на ринку B2B, неухильно скорочувався. Ідея, де шукати порятунок, з’явилася зненацька. Коли Альберт Феллнер (Albert Fellner), засновник та CEO компанії, допомагав своїй мамі розібратися з новеньким мобільним телефоном, буквально «нашпигованим» усілякими «наворотами», він усвідомив, що наштовхнувся на величезну нішу на ринку. Прості, функціональні телефони для сеньйорів — ось що дозволить вийти з кризи.

Раніше Emporia розробила стаціонарний телефон з «тривожною кнопкою», а її R&D-підрозділ пишався добре налагодженими стосунками з клієнтами, що давало змогу ефективно взаємодіяти з ними на етапі тестування продукту. А тому компанії було неважко швидко переключитись на обслуговування цієї недооціненої та дуже перспективної ніші.

Відповідно до висновку дослідження, проведеного англо-німецькою групою фахівців1, приклад Emporia ілюструє дві важливі для сучасного бізнесу тези. По-перше, фірми не можуть замикатися на собі та повинні вести безперервний пошук можливостей у зовнішньому середовищі, відстежуючи зміни демографічних на інших трендів. По-друге, сегмент людей похилого віку залишився поза полем уваги навіть найпрозорливіших гравців технологічного ринку. А тому, як зазначають дослідники, компанії мають виняткову можливість здобути прихильність сеньйорів. Для цього потрібно лише досконало вивчити певну категорію продуктів та мати фахівців, спроможних адаптувати пропозицію до потреб цього споживчого сегменту. І ще варто пам’ятати, чисельність людей у віці 50 років та старше зростає і, до того ж, у них є гроші, які вони готові витрачати «на себе».

Протягом більш ніж шести років автори вивчали інформацію щодо кількох великих компаній з різних країн світу, кожна з яких вела розробку продуктів, орієнтованих на сеньйорів (проводили опитування менеджерів та R&D-спеціалістів, аналізували відомості з внутрішніх й зовнішніх джерел, а також дані щодо конкурентів).

Одним із висновків дослідження є те, що, хоча інноваційні проекти компаній, як правило, спрямовані на вдосконалення систем доставки (зокрема, на технологічний апгрейд ланцюга постачання), не варто оминати увагою динаміку попиту, і, серед іншого, враховувати демографічні фактори.

Наприклад, німецька ImmoKasse, з’ясувавши, що в США та Великій Британії серед громадян старшого віку популярні зворотні іпотеки, які дозволяють отримувати додаткові кошти шляхом монетизації житла. Отже, компанія успішно адаптувала цей продукт до свого ринку, де його на той час не було.

Компанія Topro, норвезький виробник ролаторів (пристроїв для полегшення самостійного пересування людей з обмеженими руховими можливостями), вивчивши думку споживачів, побачила ще не використаний потенціал ринку преміум-сегменту. Зазвичай, модель, яка виписується лікарем та оплачується страховою компанією, є суто функціональною, але, як виявилося, деякі пацієнти хотіли мати такий її варіант, що відповідав би їхнім естетичними смакам та мав певні особливості конструкції. Це допомогло компанії збагнути одну дуже важливу річ: маючи змогу отримати функціональні продукти, придбання яких фінансується третіми сторонами (як-от страховими компаніями), споживачі не завжди задумуються над тим, що вони насправді воліли б мати. Тож ніщо не заважає фірмам допомогти людям зробити найоптимальніший для себе вибір, пропонуючи продукти, адаптовані до їхніх індивідуальних потреб.

Також дослідники радять компаніям, що прагнуть скористатися з демографічних змін, перерозподілити ресурси таким чином, щоб можна було створити продукти, рішення та послуги, що задовольняли б потреби людей похилого віку. І, можливо, найважливіше: автори звертають увагу на те, що працівники компаній мусять мати здатність до емпатії, а також щиро прагнути допомогти розв’язати проблеми, з якими стикаються люди похилого віку, бо лише тоді можливо зібрати дані, що дадуть змогу зрозуміти, як слід підходити до освоювання цього сегменту.

За матеріалами "Serving the Silver Generation", strategy+business.


    1 Автори дослідження: Флоріан Кольбахер (Florian Kohlbacher), Ліверпульский університет Сянь Цзяотуна (Xi'an Jiaotong); Корнеліус Герштатт (Cornelius Herstatt) та Нільс Левсен (Nils Levsen) обидва з Гамбурзького університету технологій. Стаття — «Golden Opportunities for Silver Innovation» («Золоті можливості для срібної інновації»), Technovation, травень-червень 2015.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)