РЕЦЕНЗІЇ | Книга 6 листопада 2011 р.

Toyota під обстрілом: Уроки перетворення кризи на можливості

Toyota under Fire: Lessons for Turning Crisis into Opportunity

У серпні 2009-го року Джефрі Лайкер (Jeffrey Liker), професор індустріального та операційного інжинірингу в University of Michigan, а також Тімоті Огден (Timothy Ogden), виконавчий партнер з комунікацій у Sona Partners, закінчували свою книгу про те, яким чином Toyota розвиває лідерів, коли сталася жахлива трагедія — чотири людини загинули в автомобілі Lexus через неконтрольоване прискорення останнього. Ця трагедія ознаменувала початок кризи, яка суттєво зіпсувала репутацію компанії Toyota.

У книзі "Toyota під обстрілом: Уроки перетворення кризи на можливості" (Toyota under Fire: Lessons for Turning Crisis into Opportunity) автор пропонують детальний розгляд причин цієї кризи, а також обставин, які її супроводжували. Книга базується на розширених інтерв'ю з представниками компанії, включаючи президента Акіо Тойода (Akio Toyoda), чий виступ перед конгресом США у лютому 2010-го року став визначальним моментом для відродження репутації компанії.

Після короткого огляду історії Тойоти та розвитку її продуктових та управлінських систем, Лайкер та Огден показують, як винахідливо компанія відреагувала на кризу 2008-го року. Тойота, яка завжди ставилася до своїх співробітників як до цінного активу, не звільнила жодного з постійних працівників, як це робили практично всі її конкуренти. Більше того, в часи кризи компанії вдалося зберегти стосунки зі всіма основними постачальниками. Натомість, Тойота дещо скоротила кількість робочих годин та відповідно до цього вдалася до тимчасового скорочення виплат.

Це відкрило можливості додаткової роботи над подальшим покращенням прибутковості та гнучкості. Так, компанії вдалося знизити точку беззбитковості своїх заводів з 80% до 70% їхньої потужності — величезне досягнення для компанії, яка завжди вважалася ощадливою.

Влітку 2009-го складалося враження, що Toyota вийде з кризи взагалі без будь-яких втрат. Аж поки роздрібна мережа в Каліфорнії не вирішила використати великий килимок для підлоги із Lexus SUV у меншому седані ES 350. Оскільки килимок не ідеально підходив для цієї машини, педаль газу іноді заклинювало у вижатій позиції. На жаль, зрозуміти реальну причину аварії Тойоті вдалося лише через два місяці після фатальної трагедії. А за цей час які тільки спекуляції не з'явилися у пресі. Конкурентам було вигідно, щоб люди думали, що Тойота приховує факти, тоді як сама компанія докладала неймовірних зусиль, намагаючись знайти у машині помилку, якої не існувало.

Сьогодні історія практично повністю зникла з новин і автори можуть стверджувати, що репутація Toyota, а також її ринкові позиції практично повністю відновилися. Вони переконані, що компанії вдалося пережити економічну кризу, а потім ще й кризу, пов'язану з аварією автомобіля, виключно завдяки потужності її внутрішньої екосистеми — постачальників, дилерів, співробітників і звісно ж культури. Кейс Тойоти ще раз доводить твердження Ніцше: "Що нас не вбиває, робить нас сильнішими".

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Космополіт»
Вирішили. Впровадили. Результат. IV міжнародна конференція за методологією Адізеса

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Стрессоустойчивость. Как сохранять спокойствие и эффективность в любых ситуацияхСтрессоустойчивость. Как сохранять спокойствие и эффективность в любых ситуациях
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям
Пирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системеПирамида эффективности. От разрозненных техник к цельной системе
Здесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизниЗдесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизни
Искусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игрыИскусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игры


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)