15 дивовижних фактів про IKEA

Коли запитують, із чим у першу чергу асоціюється Швеція, практично кожен другий напевно згадає IKEA. І це не дивно. Цього шведського монстра знають і люблять практично в кожному куточку світу. Однак не всі знають, що у компанії є свої особливі способи маніпуляції, які забезпечили їм звання геніїв маркетингу на всі часи.

1. Що далі, то краще!

Магазини IKEA знаходяться далеко від населених пунктів, в основному в передмістях. Це обумовлено не тільки дешевизною оренди приміщення. Тут криється досить цікавий психологічний прийом маркетологів компанії. Приїхавши в таку далечінь, людина безумовно збирається щось купити щось, або ж ознайомитися з конкретними товарами. Однак, подолавши такий довгий шлях (іноді не менше 2 годин!) і не вибравши нічого, практично кожен відвідувач купить якусь дрібницю заради того, щоб «винагородити себе» за весь час стояння під світлофорами і в заторах.

2. Принцип лабіринту

IKEA спроектований за принципом лабіринту. Це зроблено спеціально для того, щоб у відвідувачів не було вибору не ознайомитися по можливості з усіма товарами. У співробітників є для цього навіть кодова назва — «Довгий природний шлях». Однак варто знати, що між відділами є секретні проходи. Вони не закриті, але їх дуже складно знайти. Ситуація ускладнюється також тим, що місце розташування секретних проходів часто змінюється, оскільки всередині магазинів стіни можуть пересуватися.

3. Один і той же товар ставиться в декількох місцях

Це також зроблено для того, щоб покупці, які не помітили дрібниці в різних відділах, не пропустили нічого.

4. Принцип «булла-булла»

Як продати дрібницю за своєю ціною, щоб покупець не замислювався, потрібна вона йому чи ні? Дуже просто — створити відчуття барахла, що накопичилося у величезних контейнерах за низькою ціною. Маркетологи IKEA придумали цю геніальний прийом, і він тепер має широке поширення по всьому світу. Це називається принцип «булла-булла».

MUST READ:  Вірусний маркетинг «по Матешицу»

5. Повна свобода дій

Відвідувачам IKEA дозволяється робити все, що їм заманеться: покататися у візку; надіти халат і розгулювати в ньому по всьому магазину і в решті не купити його; спати там, де захочеться і вас ніхто не потривожить. Цей приголомшливий підхід давно став фірмовою карткою компанії. Якщо ви прийшли з дітьми, то є спеціальні ігрові майданчики, де ви можете залишити їх і спокійно робити покупки. А якщо вам терміново потрібно погодувати немовля, то співробітники магазину проводять вас у спеціально обладнану кімнату, де ви зможете погодувати дитину, змінити підгузки тощо.

6. Співробітники магазину підійдуть лише тоді, коли їх покличуть

Доглядачам магазину суворо забороняється самим підходити до клієнтів і пропонувати допомогу. Цей факт не особливо приємний клієнтам, котрі полюбляють пошуміти і посперечатися з продавцями-консультантами. Однак, якщо ви покликали співробітника, він зобов’язаний негайно підійти і допомогти.

7. Секретна мова співробітників

Персонал компанії на людях спілкується тільки закодованими фразами, якщо сталася пригода. Звичайний відвідувач ніколи не зрозуміє, про що мовить голос по гучномовцю. Відомо, однак, що, наприклад, «код 22» означає надзвичайний випадок на касі, а «код 99» — у магазині загубилася дитина і т.д. Але навіть ці коди змінюються через деякий час.

8. Назви для товарів вибираються випадково за допомогою спеціальної програми

Це робиться не лише для забави: багато покупців, помітивши смішну назву якоїсь дрібнички, швидше за все захочуть її придбати.

9. Велика таємниця кухонних відділів IKEA

У кожному відділі, присвяченому товарам для кухні, під стелею є спеціальні вентилятори, які наганяють не тільки прохолоду, а й легкий ненав’язливий аромат їжі. Це робиться абсолютно непомітно. Суть психологічного прийому така: «на такій кухні у вас вдома завжди буде пахнути смачно». До того ж, вам захочеться їсти, що призводить до наступного трюку.

MUST READ:  Бренды служат целям клиентов

10. Пункти харчування всередині магазину

Якщо ви ходите вже другу годину по магазину, вам потрібно підкріпитися. Для цього компанія відкрила в магазинах пункти харчування і навіть придумала собі фішку — тефтелі від IKEA, у яких є мільйони фанатів по всьому світу.

11. Відкритий склад

IKEA стала першим меблевим магазином, який додумався відкрити двері величезного складу і дозволити покупцям брати, в тому числі і звідти, все, що їм заманеться.

12. Принцип «сам збереш — полюбиш»

IKEA також не забарилася скористатися приголомшливим психологічним прийомом, що полягає в тому, що багато товарів привозять додому розібраними, і покупцям необхідно розібратися в складних інструкціях і зібрати самим покупку. В кінці важкої і виснажливої роботи практично кожен, хто доходить до фінішу, не тільки милується хорошим результатом, але й прив’язується до предмету, в який було вкладено стільки сил, часу і душі.

13. Деревина для IKEA

Встановлено, що щорічно IKEA використовує 1% деревини світу для виробництва своїх товарів. Але цю колосальну цифру компанія намагається не афішувати.

14. IKEA тепер не шведська компанія

1 січня 2012-го року IKEA продала свій бренд за 11,2 млрд. доларів. На даний момент IKEA належить нідерландському Stichting INGKA Foundation, а президентом компанії є Мікаель Ольссон. Однак це не заважає магазину активно позиціонувати себе в якості шведської компанії, адже засновник — Інгвар Кампрад — все ще є співвласником, а в 2008-му році навіть посів 7 місце в списку Forbes серед найбагатших людей світу.

15. Каталоги IKEA є найпопулярнішими у всій Європі

Існує статистика, за якою було обчислено, що каталоги IKEA є популярнішими за Біблію. Якщо щорічно друкується 100 мільйонів копій Біблії, то у каталогів IKEA приблизно 180 мільйонів споживачів.

За матеріалами interesnoznat.com

Ілюстрація: Depositphotos.com