Цінності — це огорожі

Стійке лідерство ґрунтується на позитивних цінностях, які формують наш характер. А самі цінності подібні до огорож, — вважає Майкл МакКінні (Michael McKinney), президент M2 Communications і LeadershipNow. Коли ми їдемо, ми бачимо огорожі у зонах небезпеки чи невизначеності. Вони розміщені там, щоб утримати нас на дорозі, а не відправити до кювету або скинути зі скелі.

Цінності захищають нас від життєвих навантажень та спокус. Таким чином ми можемо уникнути етичних та моральних помилок у запалі моменту. Негативні зовнішні впливи оточують нас усюди. Вони можуть змусити нас реагувати, а не відповідати, і підірвати наше лідерство, скомпрометувавши наші судження та здоровий глузд.

Цінності — це принципи та переконання, відповідно до яких ми живемо та приймаємо рішення. Цінності полягають у тому, щоб робити правильні речі — зумовлені дії — коли ми маємо вибір. Цінності можуть бути складними, тому що вони малюють лінію на хисткому піску — огорожу. Але ця огорожа зміцнює вас і допомагає приймати спокійні раціональні рішення в емоційних ситуаціях.

Цінності формують ваш характер. А ваш характер стає культурою організації — організаційною операційною системою. Життєві цінності створюють довіру.

MUST READ:  Принципи стратегічного мислення

Що потрібно пам’ятати про цінності

  1. Цінності, якими ви живете, у кращому випадку можуть бути устремліннями. Як ми поводитимемося? Що ми цінуватимемо і винагороджуватимемо в нашій організації і, зокрема, в нашому особистому житті? Дії відбивають цінності. Там не сховатись. Цінності спрямовують дії та створюють передумови для успіху.
  2. При систематизації своїх цінностей обмежте їх список трьома-сім’ю та докладно поясніть.
  3. Перелік базових цінностей, таких як чесність та робота в команді, є надто розпливчастим та легко відкидається. Цінності — це дії. Уточніть, що означає слово, яке часто вживається. Чесність означає, що я говоритиму правду, навіть якщо це може завдати мені болю. Смирення — що я прислухаюся до інших точок зору і змінюю напрямок, коли це необхідно. Ви маєте прагнути привнести простоту та ясність у кожне значення цих слів.
  4. Цінності, що ґрунтуються на наших переконаннях, формують основу нашого характеру чи організаційної культури. Культура — це характер організації.
  5. Наймайте лише тих, хто відповідає вашим цінностям — тих, якими ви живете. Вам потрібні люди, дії яких відповідають цінностям організації; і ці люди процвітатимуть і зростатимуть на благо собі та організації. Ретельно вибирайте свої цінності, тому що вони притягують подібні цінності та людей зі схожими переконаннями.
  6. Коли щось йде не так, виникає невідповідність цінності або цінність, котра ніколи не була заявлена. Але реагувати на кожну проблему запровадженням нової цінності — лицемірство. Якщо є відчуття, що ви щось робите для вирішення проблеми, але до суті справи не доходить, вам може знадобитися обговорення стратегії, а не цінностей.
  7. Як лідери, ми шукаємо внесок, а не консенсус при об’єднанні цінностей організації.
  8. Цінності важливіші за правила. Правила змушують нас розуміти цінність. Вони ведуть нас до цього. Хоча правила мають ґрунтуватися на цінностях, коли ситуація незрозуміла; за замовчуванням використовується цінність, а не правило.
  9. Цінності мають ґрунтуватися на позитивних переконаннях, тому що вони розвивають. Цінності, що ґрунтуються на негативних переконаннях, руйнують людей.
  10. Цінності виходять за рамки цілей та стратегій. Цінності залишаються, навіть коли цілі та стратегії руйнуються або змінюються.
MUST READ:  Найпровокаційніші прогнози на 2009 рік

Ілюстрація: topclassactions.com