ІНСАЙТИ | Лідерство 3 листопада 2011 р.

Лідери змін: творчі, ризиковані, сміливі

Автор: Іцхак Адізес (Ichak Adizes)
Джерело: kmbs

Іцхак Адізес (Ichak Kalderon Adizes) Іцхак Адізес
(Ichak Adizes)
На відміну від комп'ютера, людський розум реагує на думки зовсім по-іншому — ви не можете ввести інструкції і чекати, що комп'ютер видасть потрібну інформацію. Дуже часто трапляється так, що спочатку ми приймаємо рішення, а коли приходить час діяти — ми легко змінюємо попереднє рішення. Сьогодні ви твердо вірішили сісти на дієту, а завтра вранці ви розумієте, що вам не вистачає сили волі для цього.

В Амстердамі є один бар, де на стіні написано: "Завтра на вас чекають безкоштовні напої!". А тим, хто просить безкоштовний напій, кажуть "Приходьте завтра".

До чого я веду? Ви не можете створювати майбутнє. На відміну від минулого, яке колись існувало, але вже не існує, майбутнє так само не існує. Те, що існує в реальності — це те, що ви створюєте зараз.

Розуміння цього має важливі наслідки для процесу планування. Планування — це не "вирішувати, що ми будемо робити завтра". Ефективне планування полягає у визначенні того, що ми збираємося зробити зараз, аби підготуватися до завтрашнього дня. Тому правильніше думати не про "створення майбутнього", а про "створення ЧОГОСЬ заради майбутнього".

Однак тоді постає питання — якщо майбутнє потрібно створювати зараз, як знати, що робити у даний момент? Є три складові цього процесу.

  • Творчість. Ніхто не може сказати напевно, що буде у майбутньому. Ми повинні уявити майбутнє. Ми повинні будувати сценарії. Ми повинні використати наші творчі здібності, щоб розпізнати малюнок і заповнити фрагменти, яких бракує, аби отримати загальну картину.

  • Ризиковість. Для створення майбутнього, яке є невизначеним, ми повинні діяти сьогодні, і це ризиковано. Усі наші дії сьогодні можуть виявитися марною витратою ресурсів. Якщо сьогоднішні дії будуть хибними, за це доведеться платити у майбутньому. Таким чином, діючи сьогодні, ми ризикуємо, що наші рішення будуть піддані критиці у майбутньому.

  • Сміливість. Щоб діяти сьогодні в очікуванні майбутнього, яке ще не відбулося, лідери повинні мати сміливість аби йти на ризик, витримувати критику й насмішки.

Тих, хто володіє цими трьома складовими, називаються лідерами, а не послідовниками. Більше того, вони є лідерами змін, тому що діють проактивно — починають творити зміни не завтра, а ще вчора.

На жаль, щоб очолити сьогодні процес змін творчості, ризикованості й мужності недостатньо. Вимоги до сучасних лідерів посилилися.

У найбільшій біді сьогодні розвинені країни. Річ у тому, що усі вони добре забезпечені усім, зокрема різними товарами. Але створення, виробництво і продаж речей, які начебто покращують рівень життя, насправді знижують якість життя. Чому?

Технології змінюються швидко (тим самим підвищуючи наш рівень життя), а соціальні цінності — повільно. Така відмінність у швидкості змін створює соціально-екологічні прірви, що проявляються у посиленні системних соціальних проблем (злочинність, безробіття, соціально-політичне відчуження, погіршення якості життя). Тож, як бачите, вищий рівень життя не обов'язково покращує його якість. Якраз навпаки.

Сучасне суспільство для створення кращого майбутнього сьогодні потребує лідерів, які здатні робити ціннісний вибір. Але як прийти до цих цінностей? Як їх обрати? Не за допомогою логіки чи економічного розрахунку, а слухаючи своє серце.

Справжні громадські діячі — це ті, хто ведуть нас до кращого майбутнього, думаючи не тільки головою, але й серцем. Навчити цінностям набагато складніше, ніж навчити фактів і формул. І щоб бути людиною, не достатньо народитися в людському тілі.

На жаль, цей аспект не враховують сьогодні в програмах розвитку лідерства. Тож суспільство потребує нового покоління лідерів, чиї соціальні цінності управляють матеріалістичними рішеннями, а не лідерів, якими управляють матеріалістичні цілі в компромісі з соціальними цінностями.

За матеріалами "The Courage to Change", Adizes Blog.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)