РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 17 травня 2017 р.

У світі нового менеджменту

Деякі управлінські підходи настільки глибоко вкоренились у колективну свідомість організацій, що сприймаються ними як даність, що на практиці проявляється в неспроможності відійти від застарілого способу мислення. Ця проблема розглядається у новій книзі Девіда Буркуса (David Burkus) «Under New Management: How Leading Organizations Are Upending Business as Usual» («У світі нового менеджменту: як провідні організації перевертають із ніг на голову бізнес "як завжди"»).

Under New Management: How Leading Organizations Are Upending Business as Usual (У світі нового менеджменту: як провідні організації перевертають із ніг на голову бізнес “як завжди”)
» Докладніше на Amazon
Девід Буркус дає нам «поживу для розуму», описуючи кілька, на перший погляд, дуже радикальних управлінських ідей. На його переконання, існуючі підходи не просто не сприяють розвитку потенціалу компаній та їхніх працівників, — вони його руйнують. Серед іншого, Буркус спонукає нас поставити наступні запитання.

Чи повинні співробітники постійно бути на зв’язку? В багатьох компаніях це вважається нормою. Але, можливо, варто надавати доступ до корпоративної електронної пошти тільки в години праці? А деякі компанії пішли далі та обмежили доступ до e-mail чітко визначеним часом у межах робочого дня. «На думку дослідників, блокування чи обмеження доступу до електронної пошти сприяє зростанню продуктивності, бо тоді люди менше відволікаються та не розпорошують увагу на виконання кількох завдань одночасно».

Чи завжди клієнт є найважливішим? А якщо це не зовсім так? І, скажімо, поставивши на перше місце працівників, ви якнайкраще служитимете інтересам клієнтів? «Рушієм генерування прибутків є лояльність споживачів, що, у свою чергу, ґрунтується на вдоволеності персоналу; а щоб люди були вдоволені працею, ви мусите зробити найважливішими саме їх».

Чи потрібна компаніям традиційна політика щодо відпусток? Спосіб організації виробництва в промислову добу вимагав чіткого планування завантаження персоналу, а тому надання відпусток за графіком було необхідністю. Проте сама логіка епохи знань підштовхує організації до застосування більш ліберальних підходів. Тим більше, що гнучкість у наданні відпусток сприяє вмотивованості та продуктивності персоналу. «Якщо ви довіряєте підлеглим та даєте їм достатньо свободи, покладаючись на відповідальність людей, вам не потрібно багато формалізованих процедур». Атмосфера довіри — це вже потужний чинник підвищення результативності працівників. Бо тоді у фірмі немає місця для різної «політичної» метушні і люди мають змогу сфокусуватись на роботі. А згідно висновків одного дослідження, відчуття довіри сприяє виділенню гормону окситоцину, котрий формує відчуття психологічного благополуччя. «Довіра стимулює більш відповідальну поведінку». Також Буркус аналізує цінність тривалих творчих відпусток та відпусток, що надаються новим працівникам перед тим, як вони приступлять до роботи.

Чи варто вільно обговорювати розмір заробітної плати? Зазвичай люди не люблять про це говорити — але чи потрібно робити таку інформацію доступною для всіх? На думку деяких дослідників — потрібно, бо «якщо люди знають, які позиції займають та як їх можна змінити на краще, з’являється потужний стимул підвищувати свою ефективність». Хоча слід врахувати, що розкриття інформації про розмір винагороди може не лише сприяти зростанню мотивації персоналу, але й спричинити деякі серйозні проблеми.

Чи потрібно укладати зі співробітником договір про нерозголошення внутрішньої інформації? Без таких угод організації мають мало інвестувати кошти й зусилля в розвиток своїх кадрів, бо, звільняючись, працівник може передати набуті знання конкуренту. Але, як показують дослідження, в штатах, законодавство яких передбачає укладення таких договорів, спостерігається дуже інтенсивний відплив умів. І, навпаки, там, де цього немає, в разі переходу людини із однієї фірми до іншої, виграють всі. «Фактично індивіди, які змінюють місце праці, створюють ефект "взаємного запилення" ідей, що дає переваги обом організаціям». Крім отримання нових знань, обидві компанії отримують ще й переваги у вигляді формування зв’язків між своїми фахівцями.

Чи взагалі потрібні менеджери? Дані деяких досліджень говорять, що працівники стають більш продуктивними та вмотивованими, коли відчують, що не менеджери, а вони самі вирішують, як їм планувати свою діяльність. Але це не означає, що автономія в роботі і наявність боса є факторами, що взаємно виключають один одного. «Аби отримати переваги від такого мотивуючого фактора, як автономія, лідери не повинні відмовлятися від контролю та звільняти всіх менеджерів — замість цього кожний керівник мусить подумати, як наявна оргструктура може обмежувати те, як сприймають люди поняття "свободи" в контексті своєї роботи та як це заважає організації досягти піку свого потенціалу».

Серед інших ідей, що розглядаються в книзі: деструктивна роль атестації (яку Буркус радить «викинути на смітник»); доцільність платити людям, щоб вони лише звільнилися; формування команд для прийняття рішень стосовно найму; безперервне змінювання оргструктури та відмова від офісів відкритого типу.

Автор підкріплює свої думки даними досліджень та прикладами з діяльності деяких дуже успішних компаній. А вже читачеві вирішувати, що з цього варто запозичити, а що ні.

За матеріалами Leadership Now.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)