ТЕНДЕНЦІЇ | Наставництво 5 грудня 2019 р.

Тренди-2020: менторство та мережевий ефект

Джерело: open

З кожним роком робочий ландшафт змінюється дедалі сильніше. Вже зараз більше третини американських працівників є фрілансерами, а в усьому світі 70% штатних фахівців принаймні один день на тиждень працюють віддалено. Один з наслідків цих процесів матиме суттєвий вплив на бізнес у майбутньому. Мова йде про доступ до наставництва. Як знайти ментора у світі фрілансу та стартапів, створених учорашніми випускниками університетів? І що взагалі означає наставництво сьогодні?

Тренди-2020: менторство та мережевий ефект

На думку фахівців trendwatching.com, у 2020 році компанії будуть прагнути створити мережевий ефект, тобто забезпечити працівникам менторство заради розвитку їхніх цінних спроможностей. Саме такі бізнеси приваблюватимуть найкращих професіоналів і покращуватимуть свою репутацію на ринку.

Мережі менторів та менті здатні надати працівникам підтримку, якої вони потребують в епоху, коли традиційні ієрархії перестають існувати, так само як і поняття «робота на все життя».

Фріланс та віддалена робота мають чимало переваг: гнучкість, свобода, підвищення продуктивності. Проте є й зворотний бік медалі: 21% віддалених працівників вважають, що самотність — це найбільша їхня проблема. Особливо гостро стоїть це питання перед молоддю, яка, обираючи професійний шлях, розглядає віддалену роботу як головну альтернативу. Побудова міцніших зв’язків та кращих мереж могла б допомогти вирішити цю проблему.

Позитивний ефект менторства підтверджується дослідженнями: 91% американських працівників, які мають ментора, задоволені своєю роботою, а більше половини (57%) — дуже задоволені (дані CNBC|SurveyMonkey Workplace Happiness Index, липень 2019 року). Також люди, які мають ментора, частіше за інших почуваються цінними для компанії та шанованими.

Втім, поки що менторство не є дуже поширеним. Тому зараз бізнес має чудову можливість впровадити цю практику, щоб залучити найкращих фахівців і забезпечити собі перевагу перед іншими компаніями. Також активно розвивається сегмент сервісів, які допомагають людям знаходити наставника.

91% американських працівників, які мають ментора, задоволені своєю роботою, а більше половини (57%) — дуже задоволені

Наприклад, Bumble Bizz — це застосунок, що дозволяє підшувакати роботу чи ментора, будувати нові зв’язки. Сервіс працює в США, Канаді, Великобританії, Франції та Німеччині з 2017 року. Його користувачі можуть завантажувати у свій профіль резюме, приклади робіт тощо. Також для жінок існує можливість створювати власну професійну мережу тільки з інших жінок.

У ХХІ столітті ментором може бути не тільки людина, адже штучний інтелект (ШІ) теж здатен ставити цікаві запитання. Торік у США інноваційна компанія Kronos спільно з IBM запустили цифрового кар’єрного коуча. При цьому вони використовували технологію Watson, створену IBM. Користувачі можуть отримувати персоналізовані рекомендації щодо навчання, кар’єрного зростання, зміни посади в межах організації тощо. Цей сервіс розробили спеціально для великих компаній, які не можуть надати справжнього ментора кожному охочому працівнику.

Ще один приклад ШІ, корисного в наставництві, являє собою застосунок Ellen, який побачив світ наприкінці 2018-го. Його мета — поєднувати менторів та менті у великих організаціях, на кшталт Lyft, Splunk чи Square. Цей сервіс розробила американська компанія NextPlay.ai, він дозволяє працівникам отримувати рекомендації щодо потенційних менторів, а також нагадує менторам та менті про заплановані зустрічі.

За даними розробників, понад 90% пар менторів і менті, що користуються цим застосунком, залишаються на зв’язку один з одним після трьох зустрічей. Також люди відзначають, що починають чіткіше бачити свій подальший кар’єрний шлях (за статистикою NextPlay.ai — на 218%).

У ХХІ столітті ментором може бути не тільки людина, адже штучний інтелект теж здатен ставити цікаві запитання

Коли чимало працівників у компанії працюють віддалено, виникає проблема із командотворенням. Допомогти можуть спільні вечірки, де люди зустрічаються і спілкуються. Проводити їх можна навіть онлайн: влітку 2019-го в США з’явився сервіс, який дозволяє планувати віртуальні піца-вечірки. Працює він так: люди вказують, коли вони вільні, а сервіс вираховує дату й час, які будуть зручними для більшості. Потім учасники отримують запрошення з посиланням на віртуальну кімнату в Zoom, а в зазначений час їм доставляють піцу.

В основі наставництва лежить фундаментальна потреба людини: бажання прогресувати. Якщо ваша компанія прагне задовольнити цю потребу своїх працівників, то їй варто поміркувати: чим керівники можуть бути корисними у розвитку підлеглих (і навпаки — адже прогрес може бути двостороннім)? Як старіші працівники можуть допомогти молодшим (і навпаки)? Як могла б виглядати менторська програма у вашій компанії? Як допомогти віддаленим працівникам почуватися менш ізольованими?

За матеріалами trendwatching.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)