Правила ведення ефективних ділових переговорів

Правила ведення ефективних ділових переговорів Сьогодні вашій увазі пропонується підбірка рекомендацій, запропонованих керівником продюсерського центру “Ройбер” Максимом Спиридоновим на його блозі Spiridonov.ru. Він ділиться правилами, які стануть в нагоді під час ведення ділових переговорів, особливо, якщо ви почуваєтесь не зовсім впевнено чи ще не маєте відповідного досвіду.

1. Перш, ніж йти на зустріч, чітко сформулюйте для себе мету переговорів. Продумайте стратегію своєї поведінки у випадках, коли щось піде не так.

2. Формулюючи мету, пам’ятайте про інтереси партнера по переговорах. Досягнення вашої мети повинно бути вигідним і для нього.

3. Домовляйтесь про переговори у пристойному місці. Немає офісу? Тоді нехай це буде хороша кав’ярня. Місце, в якому ви пропонуєте зустрітися, вже характеризує вас.

4. Продумайте свій гардероб. Ваш зовнішній вигляд буде диктувати ставлення до вас співрозмовника. І не лише в перші хвилини, але й в майбутньому. Якщо ви не цікавитесь з модою – одягніться просто і охайно.

MUST READ:  Технології - критичний аспект роботи молодшого покоління

5. З початку до кінця зустрічі підтримуйте позитивний настрій. Повірте – це значно підвищує ймовірність позитивного для вас результату переговорів. Щиро посміхайтесь.

6. На початку бесіди дайте співрозмовнику візитку і розкажіть про себе та свою компанію. Коротко, але зрозуміло. Після цього…

7. …перейдіть до того, навіщо ви домовилися про цю зустріч. Формулюйте свої думки максимально точно і лаконічно. Якщо чіткість – не ваша сильна сторона, то продумайте і підготуйте певну структуру представлення заздалегідь. Пам’ятайте, що нездатність чітко пояснити, чого ви хочете – це реальний шанс отримати відмову на вашу пропозицію.

8. Не затягуйте переговори. Нехай бесіда буде компактною.

9. Закінчуючи розмову, чітко сформулюйте і озвучте резюме. Наприклад так: „Отже, ми з вами домовились щодо таких-то питань, і я пришлю певні документи в п’ятницю, і зателефоную до шостої”. У переговорів повинен бути чіткий результат.