Як керувати «нарцисичними» співробітниками

Як керувати нарцисичними співробітниками Нарцисизм – це загальна тенденція сучасного корпоративного середовища. Різноманітні дослідження вказують на стабільне зростання нарцистичних тенденцій. Міра Вайт (Myra White), одна з дописувачів видання Management Issues, переконана, що саме сьогодні тенденція до нарцисизму набирає найбільш широкого розповсюдження. І роботодавцям слід якось керувати “нарцисичними” співробітниками.

Дослідження підлітків у Мінесоті виявило, що у 1950-му році лише 12% з них погоджувалися з нарцисичним твердженням: “Я дуже важлива людина”. Але вже наприкінці 80-их років їх кількість досягнула 80%.

Зважаючи на такий приріст людей, які нарцисично вважають себе дуже важливими, не дивно, що часто в компаніях відбувається справжній безлад. Адже якщо кожен сприймає себе як надзвичайно важливу особу, яка вимагає особливого ставлення, тоді перед менеджерами постає нереальне завдання, пов’язане з налагодженням командної роботи та координації дій таких “індивідів”.

Нарцисичні люди зазвичай мають завищену самооцінку, яка проявляється у неадекватному сприйнятті цінності свого досвіду та навичок. Але найстрашніше і найбільш шкідливе для компанії те, що такі люди не просто переоцінюють себе, але й вимагають до себе особливого ставлення з боку інших. Закони та правила, на їх думку, стосуються тільки інших людей. Перебуваючи в команді, нарцисичні працівники саботують будь-яку роботу, якщо їхні колеги відмовляються визнавати їхню геніальність та цінність.

Будучи наділеними надмірним егоїзмом, нарцисичні працівники просто впевнені, що всі інші люди в компанії зобов’язані служити їм. Вони не відчувають навіть натяку на докори сумління, коли присвоюють собі чужі досягнення.

Одним із найкращих способів боротися з “нарцисами” – взагалі уникати їх присутності в компанії. Але тоді перед роботодавцем постає ще одне зовсім не просте завдання – виявити “нарциса” до того, як він стане співробітником.

На щастя, існує цілий перелік факторів, які вказують на те, що перед вами нарцисична людина. Насаперед, “нарциси” люблять перебільшувати свої досягнення. Вони будуть вперто наполягати, що самостійно провели реорганізацію свого минулого відділу і розробили мега-успішний маркетинговий план для багатотисячної компанії.

Другий “тривожний дзвіночок”, який свідчить, що перед вами “нарцис” – тенденція критикувати минулих колег та співробітників. Найчастіше це трапляється, якщо запитати кандидата, чому він вирішив покинути минуле місце роботи.

Третя ознака “нарциса” – нездорова зацікавленість, що він отримає на своїй новій посаді замість того, щоб цікавитися тим, що він може дати компанії. Такий кандидат намагатиметься випросити додаткові переваги та бонуси, які зазвичай не притаманні його посаді. Словом, намагатиметься виділитися.

Втім, набагато більшою проблемою, ніж фільтрування потенційних “нарцисів” ще на вході в компанію, є потреба керувати тими, які все-таки проскочили ваші “оборонні редути”. Для цього вам знадобиться терпіння, витривалість і розуміння того, як можна перетворити їхнє відчуття власної важливості на перевагу для компанії.

По-перше, пам’ятайте, що “нарциси” люблять, щоб їх асоціювали з людьми вищого статусу. Вони мають повагу до титулів. Тому тримайте відстань і вимагайте, щоб “нарцис” шанував статус, який передбачає ваша посада. Щоб заслужити вашу повагу, він буде старатися виконувати ваші накази якнайкраще.

По-друге, вам потрібно розуміти, що “нарцисів” навряд чи можна назвати хорошими командними гравцями, тому, якщо ви не можете обмежити їх командну роботу, то хоча б потурбуйтесь про те, щоб оточити їх людьми з високим статусом, до яких вони будуть прислухатися і поважати.

По-третє, чітко дотримуйтесь правил. “Нарциси” швидш за все будуть просити про певні переваги для себе. Ігноруйте такі вимоги!

По-четверте, захищайте інших своїх підлеглих. “Нарцис” спробує присвоїти собі досягнення всієї команди. Протидійте цьому, винагороджуючи командну роботу та вміння досягати спільних цілей.

І, насамкінець, пам’ятайте, що у нашому світі “само-просування” дуже легко стати часткою “нарцисичної” культури. Тому час від часу перевіряйте на “нарцисизм” себе самого.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →