Три стадії невдачі

Одна з найскладніших речей у житті — знати, коли продовжувати боротися, а коли варто кинути справу. З одного боку, наполегливість і хватка є ключем до досягнення успіху. Майже в будь-якій області — бізнесі, навчанні, стосунках — наполегливість і терплячість дуже важливі.

З іншого боку, радити комусь ніколи не здаватися — жахливо. Успішні люди весь час припиняють робити те, що роблять. Якщо щось не працює, вони не повторюють це нескінченно. Вони переглядають. Вони налаштовують. Вони повертаються. Вони виходять із гри. Як казав Альберт Ейнштейн: «Божевілля — робити те саме знову і знову і чекати при цьому різних результатів».

Життя вимагає обох стратегій (і не терпить, коли говорять «роби тільки так і ніяк інакше»). Іноді вам потрібно проявляти непохитну впевненість і подвоювати свої зусилля. Іноді ж потрібно відмовитися від того, що не працює, і спробувати щось нове.

Так як же дізнатися, коли продовжувати, а коли зупинитися? Підприємець Джеймс Клір (James Clear), здається, знайшов відповідь на це питання і вивів структуру «3-х стадій невдачі», котру представив у своєму бестселері «Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones» («Атомні звички: простий та перевірений спосіб набути добрі звички та позбутися поганих»).

Ця структура допомагає прояснити ситуацію, розбивши проблему на три етапи невдачі:

  1. Помилка в тактиці. Це помилки з категорії «ЯК». Вони виникають, коли ви створюєте ненадійні системи, забуваєте ретельно вимірювати результати і лінуйтеся в деталях.
  2. Помилка в стратегії. Це помилки з категорії «ЩО». Вони виникають, коли ви дотримуєтеся стратегії, яка не дозволяє досягти бажаних результатів. Ви можете знати, чому це робите і як це робите, але помилка в стратегії все псує.
  3. Помилка у візії. Це помилки з категорії «ЧОМУ». Вони виникають, коли ви не встановлюєте чіткий напрямок для себе, а також дотримуєтеся візії, яке насправді вас не влаштовує. Тобто ви не розуміє, чому займаєтеся тим, чим займаєтеся.

Стадія перша: помилка в тактиці

Сем Карпентер (Sem Carpenter) став власником невеликого бізнесу в 1984 році. За 5 тис. доларів у якості початкового внеску він придбав бізнес у Бенді, штат Орегон, що зазнавав краху, і перейменував його в «Centratel».

Centratel була довідковою телефонною службою, яка надавала цілодобову підтримку. Коли Карпентер купив бізнес, він сподівався, що компанія «коли-небудь стане якісною телефонною службою в Сполучених Штатах».

MUST READ:  Як будують фальшивий інформаційний світ

Але справи йшли не так, як очікувалося. В інтерв’ю 2012 року Карпентер описав свої перші 15 років у цьому бізнесі так: «Я працював буквально по 80-100 годин на тиждень протягом 15 років. Я сам виховував двох дітей. Часто хворів, сидів на всіх видах антидепресантів і хотів продати компанію. Якщо ви можете уявити собі моральний крах, то помножте його на 10 — ось так я себе почував».

За добу до продажу компанії, він нарешті зрозумів. Його бізнес терпів крах, тому що йому не вистачало систем, які необхідні для досягнення максимальної продуктивності. За словами Карпентера: «У нас були всі можливі проблеми, тому що кожен у компанії робив те, що вважав за потрібне».

Таким чином, він прийшов до розуміння необхідності узагальнення і алгоритмізації задач. Він написав посібник, який міг взяти будь-який співробітник і побачити, як йому діяти в тій чи іншій ситуації, крок за кроком. Після цього робочий тиждень Карпентера тривав у середньому 10 годин. Йому більше не потрібно було справлятися з кожною надзвичайною ситуацією.

Виправлення. Існує три основних способи усунення збоїв в тактиці:

  1. Записати процес.
  2. Виміряти результати.
  3. Переглянути і відрегулювати тактику.

Стадія друга: помилка в стратегії

Березень 1999 року. Джефф Безос (Jeff Bezos), засновник Amazon, тільки-но оголосив, що його компанія запустить нову послугу під назвою «Amazon Auctions», щоб допомогти людям продавати «практично все онлайн». Ідея полягала в створенні чогось, що могло б конкурувати з eBay. Безос знав, що мільйони людей продають там товари, і хотів, щоб Amazon теж став місцем, де відбуваються ці угоди.

Грег Лінден (Greg Linden), у той час інженер-програміст Amazon, згадує: «Це був грандіозний проект. Люди з усієї компанії були зняті зі своїх проектів. Весь сайт Auctions з усіма функціями eBay був побудований з нуля. Він був спроектований, розроблений, протестований і запущений менш ніж за три місяці».

Але Amazon Auctions грандіозно провалився. Протягом перших 6-ти місяців із моменту запуску керівництво усвідомило, що проект нікуди не годиться. У вересні 1999 року вийшла нова пропозиція під назвою «Amazon zShops». Цей проект давав можливість створювати інтернет-магазин і продавати товари через Amazon. Ідея також провалилася. Безос зізнавався, що компанія втратила десятки мільйонів доларів.

MUST READ:  Секрети успіху або 6W корпоративного росту

Нарешті, Amazon знову спробувала створити платформу для сторонніх продавців. У листопаді 2000 року вони запустили Amazon Marketplace, де всі бажаючі могли продавати старі продукти разом з новими товарами Amazon. Це спрацювало.

Виправлення. До 1999 року в Amazon була чітка візія, що «це найбільш орієнтована на клієнта компанія». Вони також були майстрами в тому, що робили, тому змогли створити Amazon Auctions всього за три місяці. Було зрозуміло чому і як, але не було зрозуміло що.

Існує три основних способи усунення збоїв у стратегії:

  1. Запустити швидко.
  2. Зробити дешево.
  3. Постійно переглядати й удосконалювати.

Стадія третя: помилка у візії

Ральф Уолдо Емерсон (Ralph Waldo Emerson) народився 1803 року в Массачусетсі. Його батько був священиком унітарної церкви, яка в той час була відносно популярною гілкою християнства в США.

Ральф за прикладом батька відвідував Гарвард і став пастором. Але, на відміну від свого батька, за кілька років він виявив, що не згоден із багатьма з навчань церкви. Він залишив заняття релігією в 1832 році і провів наступний рік у Європі. Подорож сильно вплинула на нього і призвела до дружби з сучасними філософами і письменниками, такими як Джон Стюарт Мілл, Вільям Вордсворт, Семюел Тейлор Кольрідж і Томас Карлайл. Поїздка викликала зміщення інтересу з теології в бік науки.

Повернувшись до Сполучених Штатів, Емерсон заснував трансцендентальний клуб, який складався з групи інтелектуалів Нової Англії: вони говорили про філософію, культуру, науку і про поліпшення американського суспільства. Він провів решту своїх років, займаючись розробкою своєї філософської системи, написанням есе і книг, інтерес до яких існує і сьогодні. Емерсон вважається найвпливовішим американським філософом.

Виправлення. Коли ви робите щось, що наближає вас до мрії, то найчастіше зазнаєте невдач. Це відбувається тому, що ваша мрія, ваша візія не справжні, а нав’язані кимось ззовні. Тому будь-яка ваша дія відчувається як безглузда.

Існує три основних способи усунення збоїв у візії:

  1. Підведіть підсумки свого життя.
  2. Усвідомте, що минулого не повернеш.
  3. Переходьте до критики.

За матеріалами 4brain

Ілюстрація: Center for Self-Care