Адаптивний інтелект: мистецтво та наука блискучого бізнес-мислення

Знайдіть хвилинку і подумайте про тих, хто вас надихає. Вони можуть бути кимось зі знаменитостей, друзями або членами вашої родини… Вони, можливо, надихнули вас на мить або й на все життя. І ви, можливо, зустрічали їх у реальному житті, читали про них чи дивилися їх виступи на TED. Чому ж вони вас надихають?

Зробіть крок назад, і ви побачите, що всі люди, які надихають, чітко розуміють свої цінності та призначення в житті. Вони, як правило, завжди креативні. Вони, здається, бачать світ по-іншому, ніж ви. Вони випромінюють мудрість, вважаючи, що говорити і робити все правильно — це легко, — пише у своїй статті на LinkedIn доктор Гері Култон (Gary Coulton), генеральний директор Adaptive Intelligence Consulting та регіональний директор The Alpha Group.

Ми всі прагнемо до успіху — кожен до свого. Але мало хто має чітке уявлення про те, як збільшити свої шанси на його досягнення. Якщо звести воєдино різні думки, то вийде, що для досягнення успіху потрібно мати кришталево чисту оцінку себе і своїх життєвих цінностей, бути творчим, висловлювати співчуття і мислити об’єктивно. Ну, а потім, головне — знайти в собі мужність, щоб зробити крок.

Маючи чітке розуміння цих факторів, у нас виробляється здатність частіше приймати мудрі рішення. Це називається Адаптивним інтелектом (AQ). Простіше кажучи, AQ — це наша вроджена здатність гнучко і ефективно мислити в постійно мінливому світі. Деякі люди, здається, роблять це природно, в той час як інші перебувають у стані постійної боротьби.

Як же ми можемо використовувати AQ для особистого і професійного успіху в бізнесі?

MUST READ:  Три рівні мислення

Можливо, ви чули, як люди описують свій стан “в потоці”, “тут і зараз”. По суті, це стан, при якому ми використовуємо кожну частину себе, щоб досягти чогось суттєвого. Це стан “іскри”. Часто ми не знаємо, що ми “іскра”, поки щось не доробимо, щось не завершимо. Але саме від цього стану, від впевненості в тому, що у вас є “іскра”, залежить ваш успіх.

Добра новина в тому, що адаптивний інтелект можна розвивати — він є в кожному з нас, він є природним станом людини. Потрібно просто його відшукати в собі і допомогти вирости. Причому для цього не потрібні супер-зусилля. А ось супер-результати можна отримати однозначно, оскільки AQ дає нам більше енергії і концентрації, а також є джерелом стійкості.

Наука, здоровий глузд і наш особистий досвід говорять, що ми приймаємо кращі рішення, коли поєднуємо головну важливу мету зі співчуттям (Серце), творчістю й аналізом (Голова), мужністю і мотивацією (Внутрішня сила). Це — шлях адаптивного інтелекту (AIP).

Ми всі складаємося з суміші емоційного (EQ), ментального (IQ) і позитивного інтелекту (PQ). У когось більше розвинений EQ і такі люди рідко досягають своїх бізнес-цілей, оскільки не навчилися в достатній мірі використовувати IQ і PQ. Ті, у кого переважає IQ, знаходяться в постійному створенні ідеального “бізнес-плану”, але часто так і не вирішуються щось виконати в повній мірі. Люди з переважаючим PQ занадто ризикують, при цьому не маючи ані мети, ані плану.

Але коли ми використовуємо EQ, IQ і PQ у правильному порядку (EQ -> IQ -> PQ), ми запускаємо нашу підсвідому “іскру” (AQ). У бізнес-лідерстві ми можемо висловити це так:

Наша мета (EQ) — це основа стратегії (IQ), яка стимулює виконання (PQ).

Приклади переваг AIP для людей, команд та організацій:

  • Кришталево чисте розуміння і узгодження мети і основних цінностей.
  • Переконлива візія життя і роботи.
  • Знання особистих драйверів і розуміння інших людей.
  • Краще емоційне здоров’я, благополуччя і стійкість.
  • Покращена зосередженість, концентрація і креативність.
  • Сильне почуття власної гідності і мотивації.
  • Кращий розвиток навичок.
  • Більш ефективне виконання завдань.
  • Краще прийняття рішень.
  • Збільшення співчуття і розуміння інших людей.
  • Більш автентичний стиль лідерства.
  • Покращена продуктивність без вигорання.
  • Спільні цінності і цілі.
  • Формування узгоджених мотивованих команд із загальною метою і стратегією.
  • Залучена мотивована робоча сила.
  • Зниження кількості прогулів.
  • Скорочення відтоку персоналу.
  • Підвищення фінансових показників.
  • Репутація бренду.
MUST READ:  Одинадцять «кілерів креативності»

Коли ми виявляємо внутрішні і зовнішні бар’єри та перешкоди, що заважають нам, ми більшою мірою задіюємо нашу здатність досягати конкретної мети. Потім ми можемо запитати себе: “На який із цих бар’єрів я можу реально вплинути і як?”. Використання AIP допомагає нам не тільки розрізняти конкретні речі, на які ми можемо вплинути, але й створювати більш продумані і надійні плани. Як наслідок, це формує достатню сміливість для виконання нашого плану, незалежно від того, якою може бути уявна сила зворотного зв’язку.

Що більше втручань людей, колективів та організацій зменшують чи усувають подібні бар’єри, то вище ймовірність досягнення зухвалих цілей.

Ілюстрація: Datavail