Стилі мислення за Бончеком і Стіл

Один із аспектів співпраці полягає в тому, щоб привести людей у відповідність із тим, чим вони займаються. Але є й інший вимір, пов’язаний із приведенням людей у відповідність із тим, як вони думають.

Після великої кількості спільної творчості, проб і помилок дослідники Марк Бончек (Mark Bonchek) і Еліза Стіл (Elisa Steele) розробили трьохетапний метод для оцінки того, як думає керівник і як думає його команда.

1. Фокус

Перший крок — визначити фокус вашого мислення в певному контексті чи обстановці. Ви схильні приділяти більше уваги ідеям, процесам, діям або відносинам? Наприклад, вранці, коли ви роздумуєте про майбутній день, чи схильні ви думати про проблеми, які вам потрібно вирішити, плани, які вам потрібно виконати, дії, які вам потрібно зробити, або про людей, яких ви повинні побачити?

Мова йде не про вибір одного і виключення іншого. Йдеться про те, що для вас є важливішим. Точно так само, як коли ви дивитеся фільм або читаєте книгу, ви віддасте перевагу бойовику, мелодрамі, триллеру чи детективу?

2. Орієнтація

Наступним кроком є визначення того, чи змінюється ваша орієнтація в бік загальної картини або деталей. Хороший спосіб визначити цю орієнтацію — подумати про те, що турбує вас на зборах. Ви з більшою ймовірністю будете скаржитися на те, що піднімаються глобальні проблеми, або на те, що збори не приділяють увагу деталям?

MUST READ:  Синергія Wal-Mart

Ці аспекти доповнюють особистість, навички і традиційні ролі. Деякі керівники проєктів більш схильні концентруватися на процесі, а інші — на людях. І деякі екстраверти бачать загальну картину, а інші більш детально орієнтовані.

3. Об’єднання

Третій крок — об’єднати ці два виміри і побачити загальну картину в будь-якому контексті або в будь-якій обстановці, в якій ви опиняєтеся.

Наприклад, на загальній картині:

  • Мислення «дослідника» полягає в створенні творчих ідей.
  • Мислення «планувальника» — у розробці ефективних систем.
  • Мислення «енерджайзера» — у мобілізації людей до дії.
  • Мислення «того, хто об’єднує» — у побудові і зміцненні відносин.

У детальній орієнтації:

  • Експерт думає про досягнення об’єктивності і розуміння.
  • Оптимізатор — про підвищення продуктивності та ефективності.
  • Виробник — про досягнення кінцевої мети.
  • Тренер — про вдосконалення людей і потенціалу.

Коли ви знаєте свій стиль мислення, ви розумієте, що природним чином заряджає вас енергією, чому певні типи проблем можуть стати для вас складними або нудними. Також ви розумієте, що ви можете зробити для поліпшення в тих областях, які важливі для досягнення ваших цілей.

MUST READ:  Головні уроки життя Стіва Джобса

Як тільки-но ви дізнаєтеся про свій стиль, ви зможете поділитися ним з іншими і попросіть інших поділитися їх стилем з вами. Таким чином, ваш стиль мислення стає корисним інструментом — свого роду соціальною валютою для команди. Уявіть, що ви зібрали команду для роботи над новою ініціативою. Хіба ви не хотіли б знати, хто надихнув дискусіями про стратегії в цілому і кого вони засмучують? Хто любить працювати над деталями? А кого надихає управління динамікою команди?

Приклад використання

Одна компанія попросила всю свою команду управлінців визначити свій стиль мислення. Дивлячись на теплову карту результатів команди стало видно, що у них було багато ідей у загальній картині і багато дій (Енерджайзер і Продюсер), але дуже мало процесів мислення (Планувальник і Оптимізатор). Команда була сильна у висуванні великих ідей і мобілізації всіх в дії, але слабка в опрацюванні деталей і ефективній роботі.

З цією новою інформацією в руках, вони стали давати більше голосу тим, чиє детальне мислення було сильнішим. Вони також змінили культуру і стратегії набору персоналу, щоб створити більш збалансований і різноманітний стиль мислення в рамках однієї команди.

За матеріалами Технология тренинга

Ілюстрація: hbr.org