Стратегічна ціль повинна бути простою

Стратегічна ціль повинна бути простою Стратегічна ціль повинна бути простою, переконаний автор блога Church of the Customer Бен МакКоннел (Ben McConnell). Звісно, йдеться не про те, що вона повинна бути легко досяжною (зазвичай буває з точністю до навпаки). Але, оскільки стратегічна ціль компанії повинна бути чітко відкомунікована на всіх рівнях організації – вона повинна бути надзвичайно простою для сприйняття.

Стратегічні цілі – це “Святий Грааль” існування будь-якої організації. Саме з ними зазвичай пов’язано найбільше планів і саме на їх втілення компанія витрачає найбільше коштів та зусиль. Не дивно, що виникає спокуса описувати стратегічну ціль дуже довго і детально. Як наслідок, до опису стратегічної цілі потрапляє не лише сама ціль, але й весь набір тактик і стратегій, які будуть здійснюватися для її досягнення. Весь цей вантаж лише ускладнює сприйняття цілі, роблячи її розуміння практично неможливим. А те, що неможливо зрозуміти – неможливо відкомунікувати.

Бен наводить приклад такої “перевантаженої” цілі, з якою йому довелося зіткнутися в одній із компаній:

“Зрозуміти, як створювати кращі можливості для інновацій в продуктах компанії, прислухаючись до потреб наших споживачів із використанням комунікаційних рішень світового рівня, від яких будуть залежати стосунки зі споживачами, а також допомагати споживачам взаємодіяти та співпрацювати одне з одним”.

Цю ціль важко не те, що запам’ятати, але навіть зрозуміти. Навряд чи ви зможете повторити її, якщо хтось розбудить вас посеред ночі. Вона буквально перевантажена стратегіями та рішеннями. І навряд чи вона “зачепить” чиюсь уяву, оскільки у ній немає гострої чіткості.

Правильно озвучена, готова до комунікації ціль гостра, як заголовок популярної статті у якісному журналі. Ціль – це намір. Її можна порівняти з наміром тенісиста, який виходить на поле. Він говорить: “Я маю намір виграти”. І мало кого цікавить, яким чином він це збирається зробити. Це може бути швидка гра на точність, а може бути затяжний матч на витривалість. Головне, що в тенісиста є ціль і він має намір її досягнути.

Для того, щоб створити просту ціль, варто відкинути все зайве, відмовитися від будь-яких натяків на заплановані дії, стратегії чи тактики і сфокусуватися на “душі наміру”, який ви прагнете втілити в життя.

Використовуючи цей підхід, можна перефразувати наведену вище ціль, як:

Створювати інновації прислухаючись до споживачів.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →