Управлінські секрети від ФК «Барселона»

Вдалі управлінські рішення від ФК «Барселона»Експерти Harvard Business School попереджають, що компанії надто вже захопилися придбанням зоряних співробітників. А для того, щоб попередження не було голослівним, вони проаналізували роботу успішних аналітиків з Уолл-стріт, які переходили з однієї компанії в іншу. Виявилося, що при переході в нову компанію продуктивність зірок різко знижується. Один із висновків спостереження такий: успіх залежить не лише від їхніх талантів, але ще й від взаємодії з колегами, іншими словами – роботи всієї команди.

Вдалі управлінські рішення можна підглянути і в доволі несподіваних джерелах. Наприклад, The Economist пропонує представникам бізнесу уважніше придивитися до успіхів футбольного клубу «Барселона». Уболівальники інших клубів, звичайно ж, можуть заперечувати його успішність, але факт залишається фактом. «Барселоні» як бізнес-проекту вдалося домогтися приголомшуючих результатів, незважаючи на те, що клуб базується в країні з високим рівнем безробіття й непростою економічною ситуацією.

Аналітики пропонують звернути увагу на успішне рішення командою наступних задач: пошук балансу в команді зірок і простих смертних; дилема придбання талантів і вирощування їхніми власними силами; вдале сполучення сильних локальних коренів і глобальності.

Що стосується останньої задачі, то в клубі превалюють локальні гравці, вісім провідних з яких – результат роботи школи «Барселони» – La Masia. Її вважають унікальною з різних причин. Одна з них – підтримуваний сильний командний дух. Для вихованців школи “Барса” – це “більше, ніж клуб”: вона є втіленням гордості каталонського духу, який тримався в регіоні в роки, коли Іспанія стогнала від фашистського режиму Франко. Ця ж ідея успішно використовується організацією у взаємодії бренда з уболівальниками.

“Барселона” культивує двосторонній зв’язок зі своїми уболівальниками. Власниками її є не акціонери чи іноземні олігархи, а члени організації уболівальників Socis, яка зараз налічує 150 тисяч. Управління підзвітне зборам, у яких беруть участь 2500 випадково вибраних Socis і 600 найстарших членів. Клуб, окрім футболу, підтримує багато видів спорту, також у Барселоні працює популярний музей.

“Барса” також пройшла великий шлях у вихованні свого бренда. Це доволі важка робота у вік Інтернету, коли існує перенасиченість інформації і не вистачає довіри. Але до цього часу ніхто ще не зайшов так далеко, як цей клуб в наданні клієнтам прямого доступу у прийнятті важливих рішень.

Звичайно ж, у “Барселони” були і складні часи (особливо на початку 2000-х), але на даний момент клуб знаходиться на вершині світу: приклад не лише спортивної майстерності, а й інтелектуального управління.

За матеріалами The Economist, “Компаньон”.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Виктор

    А вот пример клуба Реал Мадрид,совершенно иной. У них, за стратегию, была взята покупка звездных игроков. Итог этой стратегии: заоблачные затраты и отсутствие, адекватной, отдачи. Только лишь на клубных футболках компенсируют)))