Тактичні поради при проведенні презентацій

Тактичні поради при проведенні презентаційВсі ми ненавидимо нудні й неефективні презентації. Помилки, які припускають доповідачі, здавалося б, лежать на поверхні. Але, раз-по-раз ми наступаємо на ті ж самі граблі… Марк Састер (Mark Suster), генеральний партнер компанії GRP Partners, пропонує кілька простих порад, які підходять для будь-якої зустрічі в невеликій кімнаті, коли вас запросили презентувати щось у слайдах на екрані.

1. Сідайте якнайближче до екрана. В іншому випадку люди, яким ви презентуєте, будуть змушені вибирати: дивитися на вас або на екран. Якщо ви сядете біля екрана, то слухаючі будуть дивитися вам в очі й, у той же час, кидати погляди на екран: так легше зосередити увагу людей. Ваша мета – працювати з аудиторією, установити зоровий контакт, стежити за реакцією на сказане в презентації й реагувати. Коли ноутбук синхронізований з екраном, все це вдається.

2. Уникайте розсадження “наша сторона” – “їхня сторона” (якщо ви не в Японії). По-перше, сидіти по різні сторони стола зручно з погляду першої поради – займати найближчу до екрана позицію. Окрім того, це не створює атмосфери “по різні сторони барикад”, що полегшує створення неформальної обстановки й установлення контакту.

MUST READ:  Це магічне слово «безкоштовно»

3. Працюйте з усією аудиторією, не фіксуйтеся. Коли ви презентуєте, розподіляйте зоровий контакт рівномірно на всіх слухачів. Демонструйте повагу до всіх учасників зустрічі.

4. Ніякого роздаткового матеріалу. Якщо ви прийшли з роздруківкою, вибору немає, але у всіх інших випадках не роздавайте на зустрічі ніяких паперів. Ваше завдання – установити контакт і захопити всю увагу людей, яким ви презентуєте. Навіть найвихованіші не можуть утриматися, щоб не забігти вперед у розданих їм документах. Невиховані ж просто не дивляться на екран. Так, це неввічливо. Але ви самі їх спровокували. Якщо ви хочете щось роздати, зробіть це у самому кінці зустрічі у форматі “забрати із собою”.

5. Ніколи не презентуйте “таблиці для перевірки гостроти зору”. Я ненавиджу одне речення: “Я знаю, що це неможливо прочитати, але…”, пише Марк Састер. Послухайте, якщо я не можу це прочитати, навіщо ви мені це показуєте? У слайдах “менше” майже завжди означає “більше”. Великі шрифти, більше ілюстрацій, менше тексту. Завжди, коли ситуація вимагає складної діаграми, ви повинні зробити “монтаж”: показати частину, а потім, кликнувши, – інше. І ніяких прикольних переходів між слайдами.

MUST READ:  Інженерія бізнес-рішень зменшить ймовірність криз у майбутньому

6. Якщо у вас є деталізації, ви можете роздавати їх у реальному часі. Іноді команда хоче на зустрічі запропонувати детальну інформацію, наприклад, докладний фінансовий документ. У таких випадках Марк Састер рекомендує запастися роздруківками потрібних сторінок, мати їх у папці і дістати, коли дійдете до цього місця.

За матеріалами Fast Company, “Компаньон”