Як виростити у собі креативного генія

Як виростити у собі креативного геніяЛюди схильні думати, що здатність створювати інноваційні ідеї – це свого роду дар, з яким людина народжується. Це омана. Інноваторство – це навичка, якій можна навчитися, розвивати її в собі й удосконалювати, – стверджує Філ Маккінні (Phil McKinney), консультант з інновацій і колишній технічний директор Personal Systems Group.

Personal Systems Group – підрозділ Hewlett Packard, що займався випуском персональних комп’ютерів. За дев’ять років роботи в цьому підрозділі Філ перетворив споконвічно збитковий підрозділ, який працював зі збитком в $1,5 мільярда, у лідера з виробництва готових комп’ютерів із прибутком у $2 мільярди. Також Філ заснував підрозділ Innovation Program Office. Метою цієї групи була підтримка й фінансування ідей, які народжувалися в співробітників HP. Це дозволило скоротити «витік мозків» з корпорації, коли люди кидали роботу заради власних стартапів.

Маккінні пропонує власний «рецепт» того, як виростити усередині себе креативного генія:

1. Вирвіться зі щоденної рутини

Гляньте на речі по-новому. Спробуйте добратися до роботи іншим маршрутом, обідайте з різними людьми. Познайомтеся з новими людьми і спільнотами.

Вийдіть за межі своєї зони комфорту. Інновації – це здатність дивитися на речі по-новому, спілкуючись із тими самими людьми і обідаючи в тому самому місці, ви не побачите нічого нового.

2. Улаштовуйте собі щоденний сеанс мозкового штурму на будь-яку тему

MUST READ:  10 методів ефективного брейнштормінгу

Зрештою, ви почнете застосовувати це й у своєму бізнесі, але почати варто з простих речей. Наприклад, із чогось, що відбувається за вікном. Виберіть питання й почніть записувати ідеї. «Як я можу покращити процес догляду за будинком? Що ще стали б купувати люди в кав’ярні?». Не зупиняйтеся до того моменту, поки не згенеруєте 50 ідей по одному питанню. Не потрібно фільтрувати ідеї, навіть якщо думка здається дикою дурницею. Просто записуйте.

Перша третина ідей виникне легко й буде містити в собі цілком очевидні речі. Створити другу третину буде вже складніше. Остання третина дасться вам дійсно важко, але саме в ній можуть міститися найкращі ідеї.

3. Не зупиняйтеся на єдиній відповіді на питання

Приміром, скільки буде половина від 13? Відповідь «6,5» єдина? В одному із семінарів, проведених Маккінні, учасники знайшли 43 коректних відповіді на це питання. У римських цифрах це число виглядає як «XIII», і половинами від нього будуть «XI» і «II». Хочете бути креативними? Практикуйтеся в пошуку оригінальних відповідей.

4. Фокусуйтесь

Як тільки креативне мислення стане звичкою, улаштовуйте мозковий штурм по конкретному питанню, що стосується вашого бізнесу, роботи, кар’єри.

5. Звертайте увагу на припущення

Це досить важко, тому що наші власні припущення важко помітити. По факту, ми живемо й діємо відповідно до наших припущень. Це немов непомітні правила, які ми самі створюємо й самі ж упираємося в їхні рамки.

MUST READ:  Кілька ідей для видавничого бізнесу

Запитаєте себе: чому ви не можете реалізувати ідею? Звідки ви знаєте, що ваше припущення про неможливість реалізації є істиною? Що буде, якщо припущення виявиться невірним?

6. Ранжируйте свої ідеї, щоб знайти кращу

Всі ваші співробітники, всі члени команди повинні допомагати вам у цьому.

7. Ніколи не дозволяйте ситуації «у нас не вистачає ресурсів» зупиняти вас

Недолік грошей, людей або часу насправді може зіграти у вашу користь. Такі ситуації змушують мислити креативно, шукати оригінальні способи рішення проблеми. Повна забезпеченість всім необхідним змушує працювати в класичному стилі, креативу там навряд чи найдеться місце.

8. Ігноруйте свої сумніви й непевність у собі

Так, у кожному разі вас будуть тривожити сумніви з того чи іншого приводу. Хороші ідеї вимагають напруженої роботи. Можливо, ваші перші спроби не будуть ідеальними, але в жодному разі не можна зупинятися. Якщо ви зупинитеся зараз, ви будете зупинятися завжди.

9. Остерігайтеся «корпоративних антитіл»

У випадку, якщо ви працюєте в компанії, вам можуть знадобитися значні зусилля для того, щоб просунути вашу ідею, довести її дієспроможність. Вам доведеться чимало повоювати з багатьма скептиками, яких Маккінні влучно називає «корпоративними антитілами».

За матеріалами Business Insider.