Десять ознак провального стартапу

Десять ознак провального стартапуЯк дізнатися, що стартап майже напевно з тріском провалиться? Досвідчені підприємці запевняють, що симптоми легко виявляються на ранній стадії — тобто, можна спробувати їх лікувати. Але на що варто звернути увагу в першу чергу? Інтернет-видання “Цукерберг позвонит” опублікувало думку серійного підприємця Вільяма П’єтрі (William Pietri), який виділив 10 ознак стартапу, що загинається.

1. У користувачів немає великої потреби в продукті

Наприклад, 3D кіно і телебачення. 3D технологія — це блискуча інновація, але практика показує, що багато людей цілком задоволені і 2D зображенням, а деякі й зовсім свідомо уникають 3D. Революції не сталося — появу об’ємного зображення не можна навіть поруч поставити з тими історичними моментами, коли у кіно з’явилися звук і колір.

2. Страх перевірки гіпотези

Як досвідчений підприємець, П’єтрі запевняє, що більшість стартапів починаються з пускання пилу в очі. Це, з одного боку, корисно: запуск стартапу — складне і болісне заняття, щоб це зробити — потрібно перебувати в стані радісного збудження. Але, з іншого боку, тут же таїться небезпека: реальний шанс почати думати, що просто не можеш зазнати поразки. Команда повинна не втрачати зв’язок з реальністю, якщо вона не хоче неприємних сюрпризів у майбутньому. Знати правду — важливіше, ніж просто відчувати себе комфортно.

MUST READ:  Чому люди беруть участь в "економіці дарування"

3. Немає симпатії до аудиторії

Якщо ви збираєтеся витратити роки на вивчення й обслуговування потреби людей, непогано було б вам їх любити. Перший дизайнер YouTube брав відеокамеру, сідав на мотоцикл і просто приїжджав до юзерів, щоб познімати їх у неформальній обстановці. Він хотів, щоб люди були дійсно залучені в те, що він створює.

4. Немає симпатії до сфери, в якій створено стартап

Якщо ви хочете робити щось по-справжньому добре, вам потрібно дійсно любити те, над чим ви будете думати цілими днями.

5. Немає симпатії до команди

Ворожість між засновниками? Менеджмент не дбає про співробітників? Працівникам глибоко байдужі колеги? Ця компанія, ймовірно, приречена.

6. Перфекціонізм

Досконалість вбиває. Речі, що важливі для ранніх користувачів, мають бути класними. Однак не варто витрачати багато часу і грошей на речі, що не мають значення.

7. Відсутність уявлень про доходи

Багато стартаперів думають про те, як створити продукт, а не бізнес. Різниця в тому, що компанія, яка створює бізнес, заробляє достатньо, щоб оплачувати рахунки. Причина ж у тому, вважає П’єтро, що створювати продукт справді є захоплюючим заняттям, тоді як фінансова робота часто нудна і банальна. Але ігнорувати її, поки бізнес не став стійким і стабільним, не можна.

MUST READ:  8 переконань виняткових підприємців

8. Занадто багато роздумів про те, що подумають інші люди

Деякі стартапери надто багато турбуються про те, що подумають конкуренти. Або друзі. Або круті чуваки із Кремнієвої долини. Або навіть інвестори. У той час як насправді варто думати тільки про те, що подумають користувачі, і залишатися вірним власній візії.

9. Неправильні передумови

Наприклад, люди в команді займаються проектом, щоб розбагатіти.

10. Високий ступінь прояву ефекту Даннінга-Крюгера

Суть ефекту Даннінга-Крюгера: неосвічені люди не знають, що вони неосвічені. Команди, які впевнені, що знають все, в більшій небезпеці, ніж команди, які переконані, що багато чого поки не знають.