Дев’ять принципів інновацій від Google

Дев'ять принципів інновацій від GoogleЧи замислювалися ви, що робить компанію Google фактично легендою продуктивності і креативності? Євангеліст Google Гопі Каллайл (Gopi Kallayil) сформулював ключові принципи інновацій Google і поділився ними на сторінках Fast Company, запевняючи, що будь-яке підприємство, велике чи мале, може їх перейняти або адаптувати у власну інноваційну культуру.

1. Інновації приходять звідусіль

Натхнення може прийти знизу, зверху або навіть звідти, звідки ви просто не очікували. Наприклад, один з лікарів Google наполягав на тому, щоб у разі запиту «самогубство» над пошуковою видачею показувався номер Національної гарячої лінії із запобігання суїцидів. Після введення функції в дію кількість дзвінків зросла на 9%, і подібні рішення ввели і в інших країнах.

2. Фокус на користувача

Турбуйтесь про гроші потім, коли ви зосереджені на користувачеві — все інше прийде. Google ввів предиктивний пошук, тобто підказки при наборі пошукового запиту користувачами, що дозволяє економити кілька секунд. Відділ продажів компанії був стурбований і переживав, що тепер користувачі будуть бачити менше реклами, але компанія передбачила варіанти і пішла на такий ризик. У результаті, завдяки покращеному пошуку Google заощадив людству в сукупності близько п’яти тисяч років. Покращення привернуло ще більше користувачів, які були зацікавлені в сервісі.

3. Ціль — стати краще в десять разів

Якщо ви беретеся за роботу з думкою, що поліпшите щось на 10%, то отримаєте поступові зміни. Якщо ж ви хочете поміняти все кардинально і зробити революцію, думайте про поліпшення в десять разів. Це допоможе вам прискорити процес і перестати стандартно мислити. У 2004-му році Google розпочав свій проект Books і поставив метою зібрати всю інформацію воєдино, оцифрувавши усі надруковані в історії книги. Зараз компанія відсканувала вже 30 млн. книг, на черзі десятки бібліотек США, які готові надати Google свої книги.

MUST READ:  9 принципів інновацій Маріси Меєр

4. Робіть ставку на внутрішні напрацювання

У кожній компанії є свої власні напрацювання, поставивши на які можна домогтися серйозного прогресу. Інженери Google, які зовсім не є фахівцями в області автомобільної індустрії, задумалися про створення машини без водія після того, як помітили, що мільйони смертей у ДТП відбуваються через людський фактор. Для такого винаходу у компанії були всі необхідні “будівельні блоки”: Google Maps, Google Earth і Street View. Озброївшись своїми ж напрацюваннями, інженери Google створили прототипи автомобіля без водія.

5. Завжди допрацьовуйте продукт

Оновлюйте свої продукти якомога частіше, не чекаючи бездоганності. Коли Google запускав Chrome у 2008-му році, браузер оновлювався і поліпшувався максимум кожні шість тижнів. Зараз він є браузером №1 у безлічі країн. Ваш продукт може бути недосконалим спочатку, але користувачі оцінять прагнення до покращення.

6. Віддайте 20% часу працівникам

Загальновідомо, що Google дозволяє співробітникам витрачати до 20% робочого часу на їх власні інноваційні продукти, навіть якщо ті не мають відношення до ключових напрямків діяльності компанії. Тобто, один день на тиждень інженери і менеджери Google можуть присвятити роботі над власними проектами. Один із розробників, плануючи відпустку в Іспанії, був дуже засмучений тим, що на картах не було знімка готелю, де збирався зупинитися, через вузький проїзд, в який не вмістилася машина, що знімає панорами. Свій вільний час він витратив на те, щоб адаптувати камеру для використання зі спеціальним триколісним велосипедом, який міг потрапити у вузькі місця або туди, де заборонено рух автомобілів.

MUST READ:  Кнопка на 300 мільйонів доларів

7. Зробіть робочий процес відкритим

Зробіть так, щоб ваш робочий процес був відкритим для всіх. Колективний розум здатний народжувати видатні ідеї. Коли у Google працюювали над платформою Android, вони не стали наймати кращих розробників світу, а просто зробили платформу відкритою і дозволили програмістам створювати свої власні додатки. Це призвело до того, що зараз пристроями на базі Android користується більше мільярда людей.

8. Провали — це добре

Не можна таврувати когось за невдачу. Якщо у вас щось не виходить, можливо, ви просто докладаєте недостатню кількість зусиль. Зазвичай, якщо якийсь із сервісів Google провалюється, його не ліквідують повністю, а розділяють на частини, кращі з яких можуть бути інтегровані в інші продукти.

9. Майте місію, що має значення

“Це найважливіший принцип, — вважає Каллайл. — У всіх в Google є загострене розуміння спільної цілі та місії. Кожен співробітник розуміє, що працює над покращенням життя мільйонів людей”. Кожна людина повинна мати свою власну історію.