Матриця Кепнера-Трего для пошуку бізнес-рішень

Якість рішень визначає якість життя. Якщо мова йде про бізнес, то будь-яке ваше рішення може або занапастити компанію, або направити її до успіху. Кожна інновація вимагає великих грошових ресурсів, тому будь-яка помилка в цій справі може коштувати вам дуже багато чого. І таких рішень бізнесмен приймає кожного дня кілька десятків. А оскільки часу завжди не вистачає, потрібні прості і зрозумілі інструменти, що дозволять прийняти хороше рішення за короткий термін.

Матриця Кепнера-Трего (Kepner-Tregoe Matrix) була створена для того, щоб із безлічі альтернатив вибрати одну або кілька найкращих. Звичайно, у світі бізнесу інтуїція відіграє велику роль, однак вона часто підводить, тому подібні інструменти можуть виручити в будь-який момент.

Матриця охоплює чотири основних стадії:

  1. Оцінка ситуації.
  2. Аналіз проблеми.
  3. Аналіз рішення.
  4. Аналіз потенційних проблем.

Як використовувати матрицю

1. Викладіть своє рішення

  • Це такий собі огляд того, чого ви хочете домогтися своїм рішенням, його головна мета. Викладіть кілька пропозицій на папері.
  • Цей огляд повинен також містити список дій, які знадобляться для втілення вашого рішення в життя.
MUST READ:  Повзучий детермінізм або ефект «Я так і знав!»

2. Встановіть обов’язкові вимоги

  • Для втілення рішення в життя ви напевно будете потребувати якихось ресурсів. Наприклад, це може бути мотузка довжиною 200 метрів або щомісячне відкладання 10% ваших доходів.
  • Ці умови є абсолютними — ніяких компромісів.

3. Встановіть операційні цілі

  • Що ви хочете отримати від впровадження свого рішення в життя?
  • Якщо ви будете класифікувати свої бажання, то зможете знайти найкращу альтернативу.

4. Визначте кордони

  • Що вам може перешкодити досягти ідеального результату?
  • Це можуть бути вимірні поняття на кшталт грошей, ресурсів або часу.

5. Класифікуйте операційні цілі за їхньою цінністю

  • Для кожної бажаної мети виставте свою оцінку в залежності від цінності. Шкала від 1 до 10.

6. Створіть список альтернатив

  • Використовуйте метод мозкового штурму для того, аби відібрати стільки альтернатив, скільки можливо.
  • На даному етапі важлива кількість, якість будете оцінювати на наступному.

7. Надайте бали кожній альтернативі

  • Позбавтеся від альтернатив, які вимагають занадто багато ресурсів, а то і зовсім нездійсненні. Або переробіть їх.
  • З’ясуйте цінність кожної альтернативи для кожної цілі за шкалою від 1 до 10.
  • Підсумуйте ці числа й отримаєте рейтинг.
MUST READ:  Індивідуальні сервіси формують клієнтську лояльність

8. Оберіть дві-три найкращі альтернативи

  • Тут все просто: що більше рейтинг, то краще альтернатива.

9. Створіть список проблем для кожної альтернативи

  • Кожній проблемі надайте власну оцінку її важливості.
  • Підсумуйте всі числа для кожної альтернативи.

10. Виберіть найкращу альтернативу

Тепер, коли у вас є шкала цінності і шкала проблем, ви можете вибрати єдину альтернативу. Втім, може так статися, що в процесі впровадження рішення ви зрозумієте, що як цінності, так і проблеми можуть бути переглянуті. Якщо так, пройдіться по етапах заново і виберіть найкращу альтернативу.

За матеріалами 4brain

Ілюстрація: The Leadership Network