Народження імені: Coca-Cola

Народження імені: Coca-ColaВзявши за основу рецепт французького лікарського вина “French Wine Cola” (“Французьке вино Кола”), аптекар з Атланти Джон Пембертон створив у 1886-му році нові ліки на основі речовин, що містяться в плодах коли та листях коки. Мікстура мала одночасно тонізуючу і болезаспокійливу дію. Назва була знайдена дуже швидко – Coca-Cola. Відвідувачам своєї аптеки Джон Пембертон безуспішно пропонував покуштувати охолоджену суміш, складену з рівних частин винайденої їм мікстури та простої води.

Так тривало до того дня, коли його помічник помилково змішав мікстуру не з простою, а з сельтерською водою. Далі потрібно було придумати спосіб написання імені нового пінливого напою, що й було зроблено в 1886-му році. Авторство належить не художнику-графіку, а простому бухгалтеру Френку Робінсону. Всім дуже подобалося, як він писав Coca-Cola, тому напис взяли й скопіювали з його бухгалтерських книг. Марка була заснована в 1893-му році Кандлером. Він був кращим другом винахідника-аптекаря, який просто за смішну суму продав свою марку та секретну формулу мікстури (довелося чекати рівно 107 років, щоб ця знаменита формула “7Х” стала нарешті відома).

MUST READ:  Спритко і Гарнюня: Зворушливі головастики вимкненої країни

Саме Кандлер нажив мільйонний статок на винаході свого друга, а не його автор – Пембертон. Скорочення Coke раптом стало причиною судової суперечки в 1914-му році. Це трапилося з ініціативи однієї фірми-суперниці, що називалася Koke Company of America. У підсумку Верховний суд визнав виключне право компанії Coca-Cola використовувати дане скорочення, незважаючи на невдоволення багатьох суддів тим, що в Америці жаргонне слівце “coke” означає кокаїн. Тим більше що в інгредієнти напою того часу дійсно входив кокаїн. Щоправда, у мікроскопічних дозах, але й вони повинні бути виключені. Напис Coke стали гравірувати на пляшках тільки в 1941-му році.

У пляшках Coca-Cola вперше з’явилася в продажі в 1894-му році. А фігурну пляшку, яку називають “силует”, створили в 1915-му році. Вага й форма цієї пляшки обрані невипадково: вона повинна була витримувати високий тиск і сильну спеку, через які звичайні пляшки вибухали (а зовсім не тому, щоб зробити форму пляшки схожою на жіночу фігуру у вечірньому облягаючому платті, як багато хто вважав). Сухий закон зробив Coca-Cola у США національним напоєм. Але світову популярність напою принесла друга світова війна.

MUST READ:  Бренд: мій погляд на стереотипи

Із книги Бернара Галі “BRAND: Народження імені”