Як нейтралізувати конфлікт у бізнесі та житті

Як нейтралізувати конфлікт у бізнесі та житті “Що нас не вбиває – те робить сильнішими”, – всі чули цю фразу, а дехто навіть використовує її за кожної слушної нагоди, щоб мотивувати себе чи когось іншого до виконання дій, які вони за інших обставин не стали б робити. Але, як стверджує Персефона Ніколас (Persephone Nicholas), одна з дописувачів журналу Australian Anthill, ця фраза не настільки вже й правдива.

Невирішений конфлікт на робочому місці загрожує стресом, втратою уважності, напруженими стосунками, падінням мотивації, зниженням результативності та ще величезним переліком негативних наслідків. Різноманітні дослідження, які стосуються конфліктів, підтверджують, що близько 42% часу менеджера витрачається саме на вирішення таких напружених ситуацій між підлеглими.

Втім, вирішення конфліктів (і далеко не тільки на робочому місці, але й в особистому житті, яке, як відомо, надзвичайно сильно впливає на робочу результативність) – справа не з легких. Нижче наведено кілька загальних порад (чи правильніше сказати – принципів), які допоможуть впоратися з конфліктом, де б він не виник:

1. Фокусуйтеся на принципах, а не на особистостях. Ми неодноразово чули про це у багатьох суперечках: “Не варто переходити на особистості”. Ви завжди повинні з любов’ю ставитись до людини і спрямовувати енергію (а вона в таких випадках часто буває негативною) на сам конфлікт, а не на особу, з якою ви щось не поділили.

2. Не будьте категоричними. Вирішення конфлікту передбачає пошук рішення, яке задовольнить обидві сторони. Цього важко досягнути, якщо ви використовуєте такі категоричні твердження як “ніколи в житті”, “буде так, як я сказав” і т. п.

3. Уникайте тверджень, які базуються на неперевірених або вигаданих фактах. Намагайтесь діяти якомога більш логічно і спонукати до цього опонента. Так легше прийти до спільного рішення.

4. Дайте можливість людям брати відповідальність за свою поведінку. Це найкраща можливість побачити, що працює, а що – ні.

5. Ставте запитання. Навіть якщо поведінка людини здається вам вкрай нелогічною – це може означати, що ви просто її не зрозуміли. Тому ставте запитання, які допоможуть вам поглянути на ситуацію через призму бачення опонента.

6. Змінюйте перспективу. Навчившись бачити ситуацію з точки зору іншої людини, навіть якщо ви з нею все ще не погоджуєтесь, виказуйте повагу і толерантність.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →