Як управляти в новому світі

Кілька років тому Кейт Феррацці привіз на фестиваль Burning Man одного з найкращих у світі управлінців з автомобільної галузі (у цілях конфіденційності назвемо його Франсуа). Франсуа з’явився в спортивній сорочці, шортах кольору хакі і сповнений цікавості, хоч і присмаченої неабиякою часткою сумніву.

Переживши легкий шок від того, як були вдягнені (точніше, роздягнені) оточуючі, Франсуа, звісно, потягнувся до сотень автомобільних фанатів, що створювали транспортні засоби, які більше скидалися на мутантів: чудернацькі рухомі механізми, суміш інженерного генія і художнього натхнення. У 2019 році журнал Motor Trend опублікував фотографії з фестивалю Burning Man із зображенням вогнедишного дракона, побудованого на шасі мінівена GMC Safari. На іншій світлині було показано транспортний засіб, схожий на сталеву акулу завдовжки 12 метрів із «нутрощами» від Cadillac; а на третій красувався двоповерховий автобус, перероблений на чотириповерховий і прикрашений світлодіодними гірляндами.

Франсуа провів багато часу з творцями цих машин-мутантів. Один із них виявився ексцентричним генієм, який, як з’ясував Франсуа, працював дизайнером-проєктувальником у компанії-конкурента і буквально фонтанував фантастичними ідеями про те, який вигляд могло б мати майбутнє транспорту і як сильно йому доведеться потрудитися, щоб втілити свою мрію в життя. Франсуа був упевнений, що він прекрасно знається на автомобільній галузі, але, дивлячись на цього божевільного генія, він раптом усвідомив, як йому бракує натхнення і уяви. Франсуа був вражений до глибини душі.

MUST READ:  5 основных этапов разработки успешной стратегической сессии

Одного вечора він привів цього ексцентричного генія-інженера в наш намет для вправи на інакомислення, як каже Кейт. Кейт просить кожного гостя привести на вечерю незнайомця, який викликає в нього найсильніші емоції: людину, яку поза світом Burning Man він визнав би дивною, обурливою, негідною уваги. За вечерею Кейт будував розмову як під час вправи з тімбілдингу, закликаючи гостей познайомитися ближче з незнайомцем, «чужинцем», щоб проявити емпатію і розуміння до незвичного. У бізнесі та в житті емпатія — надійний шлях до розвитку проникливості та розширення можливостей.

Фестиваль ще не закінчився, а Франсуа вже зізнався, що отриманий там досвід змусив його піддати сумніву всі аспекти його управлінського стилю. Він замислився, чому не давав своїм найбільш винахідливим співробітникам можливості виразити себе в роботі, як цей шалений геній-інженер. І чи можна домогтися такої самої наснаги і залученості, які він спостерігав серед творців машин-мутантів, у його команді на роботі. Він навіть висловив побоювання, що, можливо, неусвідомлено став інструментом ієрархії та бюрократії, які більше не приносили користі ані йому, ані його співробітникам, ані його компанії. До кінця тижня Франсуа скинув спортивну сорочку і шорти кольору хакі та одягнув пов’язку на стегнах.

Після фестивалю Франсуа повернувся у звичний світ із новими силами і бажанням заразити натхненням свою команду. Він вирішив створити умови для того, щоб уважніше слухати їхні ідеї, — формально і неформально, — дати їм більше свободи для ухвалення рішень на глибших рівнях, довіряти їм пошук сміливих ідей і не стримувати їхню фантазію. Перехід автомобільної галузі на електрику тільки набирав обертів, і хоча компанія не сформулювала чіткого прагнення до цієї трансформації, деякі члени команди Франсуа наполягали на тому, щоб опрацювати цю стратегію й обміркувати, якою вона може й має бути. Протягом 18 місяців вони створювали по-справжньому блискучі нові проєкти та принесли компанії видатні результати з розвитку продукту, яких не було б в іншому разі.

MUST READ:  8 секретів управління від Стіва Джобса

Багато місяців, що ми прожили в умовах пандемії, і які нагадували часом паралельну реальність, дали всім можливість для особистої трансформації, з якою Франсуа зіткнувся на фестивалі Burning Man. Ми могли або сховатися в наметі й чекати, коли піщана буря мине, або знайти шлях до нових вершин, вивчаючи незвідане за допомогою радикальної адаптивності. Ми бачили, як швидко люди досягають приголомшливих результатів, якщо дати їм можливість проявити себе і долати одну кризу за іншою. Це і є основний принцип радикальної адаптивності.

Джерело: «Competing in the New World of Work»

Ілюстрації: Motor Trend