Кілька ідей для «автоматичного» бізнесу

Кілька ідей для «автоматичного» бізнесуЩо можна купити у вуличному автоматі? Різні дрібниці: жувальну гумку, пляшку Coca-Cola, каву тощо. А як щодо, наприклад, кросівок? Чи дешевих мобільних телефонів? А може вам кортить смачно і швидко поїсти? Як не дивно, виявляється, що вендінг-машини і тут стануть у нагоді.

Кросівки з автомата. На перший погляд, нерозумно купувати взуття в автоматі. Але японці так не думають. Вони встановили посередині лондонської вулиці Карнабі, де завжди багато туристів, автомат із кросівками спортивного бренда Onitsuka Tiger (24 пари шести розмірів). Ставку зробили на те, що екскурсанти не завжди беруть із собою зручне взуття, а часом просто забувають його в готелі.

Перші взуттєві автомати з’явилися в Японії. Reebok, підхопивши ідею японців, почала в такий спосіб активно продавати свої кросівки Reebok Travel Trainers у США ще в 2004-му році. Але припустилася помилки, використавши непомітну стандартну упаковку. В Onitsuka Tiger зробили сам автомат помітним і привабливим. І не дивно, адже Японія – безперечний лідер із продажу екзотичних товарів через вендінг-машини. В автоматі тут можна купити овочі, квіти, саке, туалетний папір, сирі яйця, гарячу локшину, навіть живих жуків і раків. У цій країні на тисячу жителів доводиться понад 20 автоматів, а це абсолютний світовий рекорд.

Фаст-фуд ще швидше. Стрімкість життя в Нью-Йорку прискорила навіть процес продажу “швидкої їжі”. В автоматах Bamn! можна купити піцу, сендвічі, шматочки обсмаженої курки тощо. Середня ціна одиниці товару – $2. Працюють автомати цілодобово. А фішка цих фаст-фудівських вендінг-машин у тім, що їжа тут – лише свіжоприготовлена. Покупець ніколи не наткнеться на гумовий сендвіч, оскільки кухарі на прекрасно обладнаній кухні, схованої від відвідувачів за стіною автоматів, стежать, щоб кожне приготовлене блюдо було продано протягом 25-ти хвилин – поки воно гаряче і смачне. Тільки-но час виходить – продукт утилізують. Ставка робиться на студентів і туристів, які люблять брати їжу “на винос”, тому порції невеликі, і їх зручно їсти на ходу.

MUST READ:  П’ять ключових стадій творчого процесу

Вендінг-реклама. Рекламне агентство Crispin Porter + Bogusky використало вендінг-машини в рекламі автомобілів марки Mini від BMW. Воно встановило автомати з рекламними матеріалами (проспектами й сувенірами) у салонах BMW. Так рекламна продукція стала предметом колекціонування. Шанувальники Mini дуже активно розбирали сувеніри. Можливо, BMW не багато заробила на продажі власної реклами, але точно заощадила на кампанії по просуванню Mini.

Африканські продавці електроенергії. В Уганді доступ до електромережі має менше 1% будинків. Компанія Motorola прийшла в столицю цієї країни Кампалу із проектом Motopower – автоматами для зарядки мобільних телефонів. Автомат, що працює від сонячної батареї, може заряджати 20 телефонів одночасно. Крім цього, його можна використати і як кіоск для продажу sim-карт, самих мобільних телефонів та інших товарів. У такий нехитрий спосіб компанія поступово збільшує свою частку на місцевому ринку телефонів.

Ще одна “мобільна” ідея – від оператора Vodafone, який продає через автомати дешеві телефони із зарядженою батареєю й поповненим рахунком на вокзалах, в аеропортах і торговельних центрах європейських міст. Вартість такого готового до експлуатації устрою – $50. У компанії вважають, що ці автомати виручають людей, які загубили або забули мобільні. Цей сервіс також допомагає приїжджим заощаджувати на роумінгу.

MUST READ:  Експеримент з конвертами, або Невірне розуміння ефективності

Тютюновий вендінг. Продавати сигарети через автомати в Україні проблематично у зв’язку із забороною продажу тютюнових виробів неповнолітнім. У Японії вирішили цю проблему сугубо по-японськи: забезпечили сигаретні автомати сканером, що визначає приблизний вік покупця по особливостях його обличчя. У країні курити “дозволено” після двадцяти. Компанія Fujitaka, розробник цієї системи, “навчила” сканер порівнювати зморщечки на обличчі покупця і структуру його черепа з аналогічними характеристиками більш ніж 100 тис. людей старше 20-ти років. Система коректно розпізнає вік 90% бажаючих придбати сигарети. Інші 10% – це ті випадки, коли людина виглядає старше або молодше своїх років. Якщо ж клієнт уважає, що сканер помилився, він може вставити в автомат водійське посвідчення. Так японці успішно заробляють на 600 тис. сигаретних автоматах.

За матеріалами журналу “Управління компанією”