Поради «стартаперам» від Марка Кубана

Поради «стартаперам» від Марка КубанаМарк Кубан (Mark Cuban), відомий американський мільярдер, актор, власник телеканалів, спортивних команд і кабельних мереж, сьогодні інвестує свій капітал у сотні стартапів. На початку 2009-го року він оголосив про власну програму стимулювання економіки, що включає «відкрите джерело обміну ідеями». Він дає початковий капітал лише з єдиною умовою: проект повинен почати приносити прибуток не пізніше, ніж через три місяці з моменту запуску, причому без будь-якої реклами.

Вашій увазі пропонуються наступні поради підприємцям-початківцям від Марка Кубана.

1. Роби тільки те, що ти любиш, інакше нічого не вийде. Якщо в тебе немає стратегії запуску проекту, то ти просто не захоплений цією ідеєю. Якщо ти не захоплений ідеєю, забудь про неї. Навіть не треба намагатися, повір.

2. Визнач свої ключові професійні переваги і будь кращим у тому, що робиш. Найми кращих людей, які тебе доповнюють. Але ніколи не втручайся в їхню сферу компетенції.

3. Ніколи не наймай середнячків: ними легко управляти, але вони не зроблять твою компанію особливою. Найми креативних і сміливих людей, яким буде по-справжньому в кайф працювати в цьому проекті. Не обмежуй їх. Дай їм якнайбільше свободи та відповідальності. Люди, які люблять свою роботу, будуть намагатися зробити максимум можливого.

4. Продажі важливі завжди. Продумай, як компанія буде заробляти гроші, і як саме будуть вестися продажі.

5. Кава-машина? Ти жартуєш! Застрелься, якщо витратиш гроші на кава-машину. Кава для близьких, вода для всіх. Ланч – спосіб вийти з офісу і поспілкуватися.

6. Ніяких офісних перегородок. Мій найбільший страх – це найняти когось, хто мріє побудувати імперію. Якщо людина прагне літати тільки першим класом, попрощайся з ним. Якщо керівник неохоче йде на переговори про результати продажів вашого сервісу – прощайся. Будівники імперій можуть зруйнувати твою компанію.

7. Що стосується технологічних моментів, то користуйся тим, із чим умієш поводитися. І не здумай нікому нічого нав’язувати. Нехай люди працюють так, як зручно їм самим.

8. Ніколи не наймай PR-агентство. І взагалі, ніколи не вкладай гроші в непотрібні атрибути. Вірна ознака невдачі – це коли фірма починає розсилати футболки зі своїм логотипом всім підряд. Зроби такі футболки для своїх співробітників, але не для натовпу.

9. Зроби робочу атмосферу в стартапі веселою, наскільки це можливо, навіть якщо тобі самому не до веселощів. Не можна залякувати людей – кращі підуть і ти будеш приречений працювати зі слабаками.

За матеріалами журналу “&.СТРАТЕГИИ”

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →