Бренд України: «Я ненавиджу державу, але обожнюю свою країну»

Бренд України: «Я ненавиджу державу, але обожнюю свою країну»Два роки тому я вже писав у нашому блозі про бренд України: що було зроблено (а набагато більше – не зроблено) на той час. Сьогодні ситуація якщо не докорінно, то дуже суттєво змінилася. Вважаю, що відбулися дуже позитивні зрушення, але давайте про все по порядку.

По-перше, в черговий раз мушу констатувати пасивність (якщо не сказати жорсткіше) нашої славної держави, яка власне і мала б бути замовником розробки бренду. І це в ситуації, коли ми готуємося до Євро-2012 – ситуації, найбільш сприятливої для подібних ініціатив.

По-друге, уявімо, що якісь гроші будуть виділені. Хто і як ними буде розпоряджатися? Звичайно, рішення за умовчанням – розкрасти і зробити видимість роботи – найпростіше і найочевидніше для наших держслужбовців. Ми це неодноразово проходили і особливої надії не плекаємо. Дійсно, навіщо займатися добором професійної команди, проведенням прозорого тендеру, обговоренням варіантів бренду серед нас, простих мешканців…

Якщо не так, то мабуть дуже схоже міркував Андрій Федорів, український фахівець у галузях маркетингу та реклами. І, недовго думаючи, проголосив себе… бренд-менеджером України. Ось так. Несподівано? Сміливо? Самонадіяно? Думаю, що багато людей, присутніх на TEDxKyiv 2010, де виступав маркетолог, на це відреагувало дуже скептично на зразок: “Ну-ну, вискочень, подивимось який із тебе бренд-менеджер”.

Отже, Андрій вирішив розпочати проект “Україна Бренд” по створенню нової візуальної ідентичності нашої країни, оголосивши конкурс для дизайнерів Design Tomorrow і залучивши відомих людей бізнесу та мистецтва у якості журі.

Дещо потрібно процитувати:
Філософія конкурсу: Цілковита свобода. Без шор. Без обмежень. Без огляду на авторитети. Без шаблонів. Без затишного конформізму. Світ змінюють зухвалі, божевільні молоді творці. Ми даємо їм цю можливість. Можливість створити свій візуальний простір майбутнього.

Заробляти на всьому цьому не планується. Тобто, якось дивно, чи не так? Витрачати свої кошти, час, енергію на те, що, врешті-решт не приносить грошей. Більше того, є можливість долучатися до проекту будь-кому і використовувати результати на власний розсуд. У тому числі для власного бізнесу. Що за альтруїзм на голому місці?

На мою думку, це ніякий не альтруїзм. Чи не спадало вам на думку, що люди, які рухають цей світ, дуже рідко мотивуються грішми. Чи не викликало у вас неймовірне захоплення від того, що зроблено саме Вами, що воно живе й існуватиме. Не хочеться вдаватися у пишномовні висловлювання, ще менше хочеться якось ідеалізувати молоду людину, яка просто робить свою справу. Принаймні, я на це сподіватимуся.

Перші результати конкурсу Design Tomorrow нещодавно були представлені на події “Бренд України. Виклик для бізнесу”, яку провів Innovations.com.ua. На конкурс потрапило більше 600 робіт, серед яких було відібрано переможців у категоріях “Логотип”, “Прінт”, “New Media”, Футболка на тему “I love Kiev”. Перемогла власне ідея “магнетизму України” – літера “U”, складена з двох частинок-магнитів жовтого та блакитного кольорів. Автор ідеї – Андрій Грабельніков з Одеси. Як на мене – дуже цікава ідея, а головне – утилітарна, тобто на основі неї можна побудувати безліч варіацій дизайну чого-завгідно. Остаточну версію бренду України організатори планують презентувати вже у серпні, а наприкінці року провести ще одну потужну подію, запросивши представників уряду.

магнетизм України

Що ж, плани, можна так сказати, колосальні. Хочеться лише, щоб рушійною силою слугувала не тільки енергія однієї людини. І тенденції, бачу, до цього є. Як висловилась одна людина, що промайнула у Твіттері: «Я ненавиджу державу, але обожнюю свою країну»… Цими словами сказано все.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Антон Зацепин

    Александр, к тому что обсуждать действия государства относительно бренда Украины бессмысленно, я понял уже давно, но огорчает, что специалисты которые пытаюстя профессионально говорить о брендинге Украины, не знают, что в Украине действует целых две государственных программы… одна – «Інвестиційний імідж України», была одобрена распоряжением КМУ N477-р от 17.08.2002 (до 2006 года) и продлена до 2010г распоряжением КМУ N2-р от 11.01.2006, вторая – "Формування позитивного інвестиційного іміджу України до 2011 года" согласно Постановления КМУ N 554 от 3.06.2009. Кстати, если просто открыть Закон о Госбюджете Украины на этот год, то можно без труда найти аналогичную строчку с цифрой чуть более 9млн грн в разделе Министерства Иностранных Дел. Кстати, при УСПП создана рабочая группа по брендингу укрианы, при AmCham в PR-группе обсуждается этот вопрос, в Донецке прошел пару месяцев назад серьезный круглый стол по брендингу Донецкого региона и т.д. Броуновское движение в лучшей св

  • Антон Зацепин

    Кстати, относительно названия статьи… Государство делаем МЫ, а не только чиновники. В том числе и тем как к нему относимся…

  • Анонімний

    Спасибо, Антон, что просветили, по части законов особенно. Довольно резкие и, пожалуй, несколько провокационные высказывания, допущенные в заметке, как раз и нацелены побудить (разбудить?) к действиям, хотя бы на уровне дискуссии. Про УСПП и господина Пекаря, который занят региональными проектами, знаю.
    Что касается государства… Конечно, очень хотелось бы, чтобы это были "мы" и, очень надеюсь, что это неотвратимо. Однако очень много украинцев по моим наблюдениям просто не ассоциируют себя с государством Украина. Это как бы ментальное отделение, недоверие и, как следствие, неприятие.

  • Анонімний

    До речі, цікаво буде почитати –
    "Мрії простих українців від Коломиї до Луганська" – http://life.pravda.com.ua/s
    А що б ви відповіли на питання: "Що для вас особисто значить Україна?"

  • грунтатор

    …особисто для мене це не тільки =УКРАЇНА=…а ЗАМЕЖЕВИЙ СПОСІБ ВИЖИВАННЯ в умовах некрофільної ненаситності неоукраїнських та проросійських так званих…олігархів…, а точніше – олігофренів…
    світу Божого…Сьогодні, я створюю альтернативну суспільну патріотичну партію прогресивних технократів… а ти… здох ще позавчора…
    Тому, що не може хороша Країна володіюча АТОМОМ, мати хоча би одного БІДНЯКА…
    Україна АТОМОМ ніколи не володіла… і Чорнобиль тому ПРИЧИНА…
    І не буде володіти… бо приречена на БІДНЯЦЬКУ ВЛАДУ пролетарів…
    (мабуть, від кореню…"пролітати…" – точніше буде…)