«Дякую за швидку відповідь»

«Дякую за швидку відповідь»«Thank you for prompt reply. – Дякую вам за швидку відповідь». Як часто ви пишите подібні фрази у відповідь на свої звертання? І як часто вам пишуть чи промовляють щось подібне? Рідко? І саме тому, що відповіді немає або вона йде ну дууууже довго? Мова саме про такі випадки.

«Швидше – краще, ніж повільно» – це лозунг Google. Інтернет є символом динаміки та швидкості нашого часу, швидкоплинності нашого життя. Отже не дивно, що Google має такий принцип. Але хіба встановлення та розвиток ділових відносин не підлягає цій аксіомі XXI-го століття? Тоді чому ми чи нам так рідко можуть сказати – «дякую за швидку відповідь»?

На мій погляд є щонайменше дві причини.

Звичайно ж, це тема культури та культурних відмінностей. Україна не може конкурувати з подібними «увічливостями» в англо-саксонській культурі, де швидкість та коректність у комунікаціях не тільки високо ціниться, а є реальною практикою ділових стосунків.

Але це зовсім не означає ніби ми цього не потребуємо. Ще й як потребуємо! Скільки нових можливостей, скільки нових партнерств та відносин втрачається просто тому, що нам ліньки відповідати. Просто відповісти ТАК або НІ. Або – «зачекайте, я відповім пізніше».

Друга причина – перенасиченість інформацією, у тому числі кількістю вхідних листів – теж добре відома. Тренд, який зростає. Ділове листування займає все більше часу. Однак добре відомо і як боротись із цією проблемою. І мова не про спам, а про серйозні звертання з діловими пропозиціями. Сортування інформації, делегування відповідей секретарю, виділення певного часу на відповіді на електронні листи і т.п. – все це добре відомі речі. Що зовсім не означає, ніби ми добре користуємось цими методами. Зрештою, скільки часу займає написати – «вибачте, але нас ця тема не цікавить» і натиснути кнопку «відправити»?

Зрозуміло, що коли ви довго не відповідаєте, людина розуміє це як «ні». Однак, ставлення до вас формується вже негативне. Просто тому, що не зрозуміло, «чому (на мій важливий лист, на який я потратив стільки часу) цей “перець” нічого не може сказати». І вас просто викреслюють зі списку потенційних ділових партнерів. Все, крапка. Проїхали. Ви просто не існуєте.

Не дозволяйте, щоб вас викреслювали. Просто тому, що вам шкода 5 секунд свого часу. Скажіть ТАК або НІ – і швидко. І не забувайте на початку листа чи розмови оце магічне – «дякую за швидку відповідь». Відносини формують не тільки швидкість, але й те, чи вмієте ви дякувати. Або ж – вибачатись.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →