Спритко і Гарнюня: Зворушливі головастики вимкненої країни

Спритко і Гарнюня: Зворушливі головастики вимкненої країниВін – активний та сміливий, вона – красива та незалежна. Спритко і Гарнюня – тепер головні особи інформаційної обструкції в українському Інтернеті та мас-медіа. Дизайнери та бренд-менеджери, не шкодуючи влучних і не дуже епітетів, нищівно розкритикували нову стратегію іміджу України. Та чи могло б бути інакше?

Отже, заворушилися наші можновладці в Міністерстві закордонних справ і несподівано замовили приватній компанії стратегію покращення іміджу України за кордоном, яке коштуватиме щонайменше 100 тисяч доларів із державного бюджету. У МЗС новою стратегією іміджу України залишилися задоволені. Її розробників, компанію CFC Consulting, яка є ексклюзивним представником телекомпанії CNN International в Україні, залучили до співпраці поза конкурсом, мовляв, ті запропонували найкращу ціну.

Як повідомив креативний директор CFC Consulting Юрій Сак, приступаючи до роботи над стратегією, компанія провела соціологічні дослідження за кордоном з метою з’ясувати, що відомо іноземцям про Україну і якими перевагами нашої країни вони хотіли б скористатися. Визначаючи ключові пріоритети позиціювання України, компанія зупинилася на відкритості як найхарактернішій рисі й цінності українців.

Спритко і Гарнюня

“Головна персональна риса України, головне гасло стратегії: «Україна – відкритість». Ті позитивні риси, які сьогодні відомі в Європі й у світі – гостинність, дружелюбність, любов, – вони всі втілені в одному слові «відкритість». У ході презентації «Стратегії позиціонування України за кордоном» ми розробили персонажі-символи бренду Україна”. Це хлопчик і дівчинка в національних українських костюмах з іменами Спритко і Гарнюня. Хлопчик в шароварах і вишиванці, дівчинка – у вишиванці, спідниці з косою і вінком з квітів”, – сказав він.

Юрій Сак також додав, що за задумом авторів Стратегії, “образ Спритка – це сучасний український хлопець, типовий представник прогресивної української молоді. Гарнюня – сучасна, красива, розумна, харизматична українка, яскрава представниця жіночої половини українського народу”, – сказав він.

MUST READ:  Український бізнес vs китайське виробництво. Чому Китай?

Звучить все дуже помпезно, правильні нібито слова, мультяшні герої-головастики можливо навіть когось зворушать, але щось в душі шкребеться, відчуваєш, що це якась обгортка, яка має до нас, українців, дуже далеке відношення.

Далі – гірше.

Ukraine. Moving in the fast lane

Над логотипом “Ukraine”, виповненому у вигляді орнаменту за мотивами символу “берегині”, летить чоловік. На одному бігдорді – бізнесмен, на іншому – турист. Летять, що характерно, вліво (на Захід?). Сам логотип теж прямує вліво. Підпис унизу переконує, що ми дуже швидкі. Слоган, що запропонумали розробники – “Ukraine. Moving in the fast lane”. За задумкою авторів, він має розкривати головне послання: Україна – сучасна країна, яка обирає для себе шлях динамічних перетворень, живе бурхливим суспільним життям і є відкритою для діалогу зі світовим співтовариством.

Що думають про це все професіонали можна почитати тут.

А ось кілька влучних коментарів у Мережі:

– Жах. Шароварщина і заробітчани, які літають на бігбордах.

– Краще б назвали людськими іменами, скажімо Оксана і Тарас. А то знову гаранту доведеться язика ламати.

– А розробники цих персонажів й справді бачать в українських жінках лише “гарнюнь”? Дуже сходе на продовження запальної промови нашого Гаранта про красу квітучих каштанів та українських жінок, які роздягаються на вулицях… Продовжуємо тиражувати у світі образ українки як сексуального об’єкта? Хіба ні на що більше українські жінки не здатні? Більше їх нема за що цінувати? От тобі й міжнародний імідж – знову завуальовано пропагуємо секс-туризм! І ще одне: а ті, хто давам імена персонажам, задумувався, чи здатні іноземці в принципі вимовити такі складні слова? Буде знов як з отим “вікни…вікни…” сором та й годі!

MUST READ:  Логотипи брендів після злиття

– Невже не знайшлося жодної української компанії, яка би розробила символи, знаючи українців зсередини і заробивши 100 тис дол? І чому конкурсу не проводили? Це ж бюджетні кошти!

– Помесь покемонов и анимэ. Дизайнеры, вы – дебилы! Почему голубые глаза? Они всегда были карие – Чоpнiї бpови, каpiї очi… – знаете такую песню?

– Імена дуже оригінальні. Мелодичні. Для іноземця засвоїти, що тьху зробити.
А для знайомих хоч трішечки з українськими традиціями Гарнюня, ну геть так кожна четверта корова на селі зветься.

Ну і куди ж без коментарів дизайнера всіх часів і народів, Великого і Могучого (у сенсі мови) Артемія Лєбєдєва:

З приводу символів:
“…персонажики… имеют явные симптомы умственной отсталости. У них нижнее веко прикрывает радужку, а сверху видна склера. Любой желающий приглашается посмотреть в зеркало, приподняв голову и расширив глаза (чтобы задрались верхние веки) – в отражении появится даун”.

З приводу логотипа:
“…Какое движение мы тут видим? Налево – это назад. То есть, мало того, что нарисованы имбецилы, так еще и рекламируется регресс.”

А ви як думаєте, що може стати справжніми символами України? Якщо, звісно, вам це треба…

За матеріалами: “Український тиждень”, “Рідна країна”, “Фокус”