Більшості людей притаманно звинувачувати роботу у власних нещастях

Більшості людей притаманно звинувачувати роботу у власних нещастях Якщо у вас є сім’я та робота, то час від часу між ними може виникати конфлікт. Елізабет Попоскі (Elizabeth Poposki), професор психології в університеті Індіани, провела цікаве дослідження, в якому проаналізувала походження конфлікту та його суб’єктивне сприйняття людьми. Результати дослідження опубліковані в блозі GlassDoor.

64% опитаних звинувачують саме роботу, а не сім’ю, в проблемах конфлікту. 22% (тобто майже в три рази менше респондентів) звинувачують в цих проблемах власну сім’ю. 5% нарікають на зовнішні фактори, які не належать до їхньої роботи чи сім’ї, і тільки 6% беруть всю відповідальність за проблеми на себе.

Попоскі також виявила, що люди, які схильні до звинувачення зовнішніх обставин, замість того, щоб брати відповідальність на себе, набагато частіше відчувають злість та безпомічність під час конфлікту. Інакше кажучи, якщо ви звинувачуєте у своїх проблемах когось іншого, то набагато частіше дратуєтесь, а якщо визнаєте свою відповідальність, тоді почуваєтесь краще.

Дослідження свідчить також про зв’язок між злістю та негативною поведінкою на робочому місці. Наприклад, роздратовані співробітники набагато частіше вдаються до робочих крадіжок. Можливо, такі люди виправдовують свою поведінку наступним чином: “Робота руйнує моє особисте життя. Отже я заслуговую від неї «додаткових бонусів»”.

Варто пам’ятати, наголошує Попоскі, що відчуття сорому та провини як на роботі, так і вдома, не допомагають вирішити конфлікт, а лише поглиблюють його. Єдиний спосіб подолати замкнений круг – взяти на себе всю повноту відповідальності за конфлікт.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →