Інновації, дослідження та розробки – це три різних поняття

Інновації, наукові дослідження і розробки – різні поняття, які живуть своїм життям, вважає Ерік Жерве (Eric Gervet), керуючий партнер консалтингової компанії AT Kearney.

Звучить як провокація? Можливо трохи… але, тим не менш, це правда!

Можна впроваджувати технічні нововведення, не проводячи наукових досліджень і розробок. Можна займатися R&D взагалі без особливих нововведень. Так що ж тут мається на увазі?

Ерік Жерве пропонує спочатку розібратися з інноваціями. Саме слово походить від поєднання латинських novatio – «оновлення, зміна» і in – «в», що буквально означає «відновити всередині», тобто змінити ядро. У центрі уваги інновацій – розробка «нового ядра» для користувача. Інновації – це те, що спеціально створено і заточене під користувача. Для створення інновацій потрібні навички слухання, гарна уява і готовність експериментувати – готовий продукт не обов’язково масштабувати, величезні ресурси для нього також не потрібні. Інновація не обов’язково повинна бути технологічною. Придумати новий рецепт страви – це теж інновація!

Наукові дослідження і розробки (R&D) – це птах іншого польоту, або навіть птахи.

MUST READ:  "Швидкоплинний" перегляд реклами та її... позитивне сприйняття

Перша частина – наукові дослідження (R) – це вивчення і опрацювання нових наукових та/або технологічних областей. Вони не обов’язково орієнтовані на користувача і можуть не привести до вироблення потенційних рішень. Всього лише ідеї, які можуть або не можуть бути реалізовані на практиці.

Друга частина (D) передбачає розробку продукту або послуги після визначення концепції. Це процес здійснення програми в проектному режимі. Переважна більшість розроблених продуктів і послуг не є інноваційними в тому сенсі, що вони модернізують попередні рішення без «зміни ядра».

Як «R» (дослідження) та «D» (розробка) стали нерозлучні, залишається таємницею… Особливо враховуючи те, наскільки вони відрізняються один від одного. Єдина схожість в тому, що вони часто проводяться в лабораторіях співробітниками в білих халатах.

Крім того, об’єднання «R» і «D» іноді дозволяє приховати, як мало ми інвестуємо в наукові дослідження у порівнянні з розробками…

Після всього вищесказаного, Жерве зазначає наступні важливі моменти:

  • Розділіть поняття «інновації», «наукові дослідження» і «розробки».
  • Для інновацій не потрібно багато ресурсів. Вам можуть навіть не знадобитися технології.
  • З іншого боку, ви створюєте інноваційний продукт не тому, що проводите дослідження та/або розробки.
  • Безумовно, варто спробувати привнести новаторський дух в дослідження і розробки… але це не вирішить основну проблему!
  • Якщо ви направите свій талант на створення інноваційних продуктів, нехай це буде йти окремим напрямком, не пов’язаним з вашими науковими дослідженнями і розробками: можливо, R і D не буде потрібно, а, скоріше, навпаки, інновації допоможуть R і D розвиватися в кращий бік.
  • Якщо ви працюєте в уряді, вам потрібно розуміти, що створення податкових пільг для компаній, які витрачають більше коштів на проведення досліджень і розробок, не приведе до того, що у всій країні з’явиться більше інноваційних рішень… У цьому випадку варто подумати про стимулювання університетів і бізнес-інкубаторів, щоб створити сприятливе інноваційне середовище для молодих талантів.
MUST READ:  Підприємці повинні змінитися

Ілюстрація: Shutterstock