10 думок Пітера Друкера, що змінюють уявлення про бізнес

Бізнес-мислитель та один із найвпливовіших теоретиків менеджменту XX століття Пітер Друкер (Peter Drucker) залишив після себе багату спадщину. 10 ключових установок, які представлено нижче, не є якимось одкровенням чи таємницею. Всі вони були раніше опубліковані у статтях і книгах Друкера та розійшлися на цитати. Але ці, ніби прості, істини досі актуальні, оскільки дозволять не лише по-іншому подивитися на свій бізнес, але й, можливо, змінити про нього своє уявлення.

1. Результати досягаються завдяки використанню сприятливих можливостей, а не за рахунок вирішення проблем

Якщо ви сконцентруєтеся на проблемах — у кращому випадку збережете існуючий статус-кво. Якщо ви зосередите свою увагу на можливостях — ви досягнете великих результатів, отримаєте щось понад те, що у вас вже є. Запитайте себе: Ви витрачаєте більшу частину свого часу на гасіння пожеж і прикладаєте більшу частину зусиль на вирішення проблем — або ж ви приділяєте головну увагу вивченню нових можливостей?

2. Немає нічого більш марного, ніж ефективно виконувати роботу, яку робити взагалі не потрібно

Ефективне використання вашого часу — це вміння правильні речі, а не робити речі правильно. Перш ніж намагатися оптимізувати свої розклади, подивіться спочатку, що можна з нього викреслити зовсім. З того, чим вам доводиться займатися кожен день, що можна виключити взагалі, а що — передоручити іншим? Якщо ви припинете це робити прямо зараз, наскільки сильно це вплине на ваше життя?

3. Велика частина того, що ми називаємо менеджментом, полягає в тому, щоб ускладнювати людям виконання їх роботи

Кожна система управління, яку ви створюєте, повинна полегшувати роботу вашим співробітникам, а не ускладнювати її. Якщо ви продовжуєте наполягати на тому, щоб ваші співробітники вирішували питання вашими методами, можливо, ви вибрали невірний шлях. Запитайте себе: Які порядки ведення справ, на яких ви наполягаєте, рідко виконуються співробітниками? Можливо, є сенс їх переглянути, навіть якщо вони здаються вам важливими?

4. Мета маркетингу — дізнатись і зрозуміти клієнта настільки, щоб товар або послуга точно відповідали його вимогам і продавали себе самі

Згідно із загальноприйнятою думкою, маркетинг існує для того, щоб розповісти людям про наші продукти та послуги. Насправді маркетинг — це процес отримання знань про своїх клієнтів — які їхні страхи, розчарування, прагнення — з тим, щоб ваш продукт або послуга відповідали їхнім потребам настільки, щоб вони захотіли їх купити без ваших прохань і переконань. Будьте чесні: Чи вивчаєте ви потребу своїх потенційних клієнтів, перш ніж створювати продукт — або ж ви спочатку створюєте продукт, а потім сподіваєтеся, що люди будуть його купувати?

5. Необхідно постійно вдосконалювати, нарощувати, перевіряти в дії свої знання і компетенції, інакше вони зникнуть

Якщо ви постійно не вдосконалюєте свої навички і не користуєтеся своїми знаннями в певній галузі, ви їх втрачаєте. Якщо ви думаєте, що можна отримати уявлення про маркетинг у бізнес-школі, а потім ніколи не звертатися до цих знань, то користі в такому навчанні немає. У яких областях ви перестали удосконалювати свої знання? Що ви можете зробити сьогодні, щоб їх відновити?

6. Результати залежать від маркетингу і нових технологій, все інше — витрати

Інновації народжують продукти і рішення, а маркетинг продає їх. Крім цих двох складових, все інше у вашому бізнесі — це витрати, а значить, ви не повинні витрачати на них багато часу; скоротіть тимчасові витрати наскільки це можливо. Якщо цього не зробити, ви і далі будете інвестувати в те, що не принесе великої віддачі. Які бізнес-підрозділи, котрим ви приділяєте багато уваги, не є пріоритетними? Чи можете ви відсунути їх на задній план?

7. Підприємництво може виявитися ризикованим тому, що багато так званих підприємців не володіють достатньою компетентністю

Багато людей просто хочуть «почати свій бізнес» — вони беруть кредит, відкривають справу, а за рік стають банкрутами. Тоді вони приписують свій крах невезінню або поганий економіці. А що ви про це думаєте? Що, якби ви витратили більше часу на заточку сокири, перш ніж спробувати зрубати дерево? Ви можете уникнути частину ризиків за допомогою одного засобу: читання. Як ви думаєте, ви приділяєте читанню належну кількість часу?

8. Якщо керівник дозволяє події визначати, що йому робити, над чим працювати і до чого слід поставитися серйозно, то всі його зусилля в кінцевому рахунку розтратяться по дрібницях

Успішні люди не просто з’являються на роботі, відповідають на телефонні дзвінки і гасять пожежі. Вони кожен день зосереджені на плані боїв за споживача. Вони не дозволяють співробітникам вільно приходити до них у кабінет і перекладати на них свої проблеми. Успішний день починається з прийняття стратегічно важливого рішення, що ви збираєтеся грати в наступі, а не в обороні. Ви контролюєте свій графік робіт? Чи ви проводите свій робочий час за рішенням чужих проблем?

9. Три найбільш харизматичних лідера XX століття заподіяли більше страждань людству, ніж будь-яке інше тріо в історії: Гітлер, Сталін і Мао. Справа не в харизмі лідера. Важлива його місія

Що робить людину лідером? Зовсім не те, з яким ентузіазмом він виступає з трибуни. Людину робить лідером його бачення, ідея, мрія — і наскільки він здатний заразити своєю метою інших людей, щоб разом досягти успіху. Яка ваша місія? Чи надаєте ви їй стільки уваги, скільки вона заслуговує?

10. Щоб від рівня некомпетентності піднятися до задовільного рівня, потрібно витратити набагато більше сил і праці, ніж на стрибок від першокласного виконання роботи до бездоганного

Легше йти від хорошого до величного, ніж від поганого до хорошого. Так що зосередьтеся на розвитку своїх талантів у тому, в чому ви досягли успіху, замість того, щоб прагнути бути «всебічно» розвиненою особистістю. Легко замінити людину, яка може всього потроху. Однак той, хто вважається кращим у своїй справі, залишається незамінним. У яких областях ви вже досягли успіху? Що ви можете здійснити, щоб зробити ці речі вашим талантом?