Що купують та що продають в Уанеті

Що купують та що продають в УанетіУкраїнський сегмент Інтернету стає все більш цікавим для інвесторів. Звісно, при такій кількості користувачів (5 млн. за даними bigmir.net), мова не може йти про суми, які виплачує Google, купуючи перспективні стартапи. Мова не йде навіть про суми, що обертаються в Рунеті. Але ж у будь-якому разі купівля та продаж українських веб-ресурсів є реальністю.

Хто та що купує

Наприкінці попереднього року польська компанія Grupa Pracuj Ltd, що є лідером онлайн-рекрутинга у Польщі, увійшла до складу засновників “Робота Інтернешнл” (rabota.ua). Офіційно відомо, що тепер поляки є власниками 55% бізнесу.

Купують портали також вітчизняні інвесторі: медіа холдинг «Обозреватель» придбав відомий інтернет-ресурс «Український Портал».

SigmaBleyzer продала 63% акцій «Мети» (meta.ua) російській інвестиційній групі «Російські фонди» та інвестфонду Digital Sky Technologies на паритетних умовах. Сума інвестицій зазвичай не оголошується, але за оцінками експертів вона складає близько $5 млн.

Після цієї угоди «Російські фонди» не зупинились та стали також власником фінансового портала України Finance.ua. Аналітики говорять, що сума продажу не перевищує $750 тис.

Хто та що продає

Якщо компанія купується, це свідчить що її справи йдуть досить добре – навіщо погана компанія інвестору? А якщо компанія продається? Можливо, робити якісні веб-проєкти не так вже й легко.

За даними біржи сайтів Sitesale.in.ua “Українский Банківський Портал” (banker.com.ua) продається за 15 000 доларів США. Також продається менш відомий сайт з фінансової тематики FINka.com.ua. Очевидно сумма продажу значно менше ніж ціна banker.com.ua.

Цілком можливо, що досить важко «відбивати» гроші вкладені в сайти фінансової тематики, бо конкуренція зависока, а створювати унікальний контент можуть не всі.

Теоретично можна придбати (або продати) будь-який інтернет-портал. Питання тільки у ціні. Ціна залежить від багатьох складників: популярність (відвідуваність) ресурсу, вік, тематика, та не в останню чергу амбіції його власників. Тому створюйте нові цікаві проекти та можливо, що через 3-5 років який-небудь Google чи РБК запропонує вам декілька мільйонів баксів.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →
  • Анонімний

    Цікаво, чи існує така собі формула визначення вартості веб-ресурсу.
    Теоритично, можна зробити перелік критеріїв:
    1. Кількість відвідувачів (розподіл за географією)
    2. Вік ресурсу
    3. Кількість сторінок
    4. Тематика
    5. Цільова аудиторія
    6. Page Rank Google
    7. Конкурентні позиції (рейтинги)

  • Анонімний

    Переконаний, що технології визначення вартості інтерент-ресурсу існують і ефективно працюють для тих, хто прагне купити або продати сайт.

    Візьмімо хоча б звичний інструмент Technorati "Скільки коштує ваш блог". Звісно, він оцінює виключно вартість блогів, але робить це доволі об"єктивно (щоправда для цього блог повинен бути зареєстрований у рейтингах Technorati).

    Для інших сайтів такі системи також повинні існувати.

  • Анонімний

    Ось знайшов на Біржі сайтів (http://www.sitesale.in.ua):
    ==================================

    Если Вас интересует продажа сайта, но Вы не знаете сколько он может стоить, воспользуйтесь такими параметрами при подсчете стоимости сайта и честно ответьте на поставленные вопросы.

    – В какой зоне находится Ваш домен?
    – Какова тематика Вашего сайта?
    – Насколько уникальна или востребована идея, воплощенная на сайте?
    – Какой дизайн Вашего сайта?
    – Какой тИЦ Вашего сайта?
    – Какой PR у Вашего сайта?
    – Сколько людей посещают Ваш сайт ежедневно?
    – Какое количество страниц Вашего сайта проиндексировано такими поисковыми системами как Google, Rambler и Yandex?
    – Какое количество обратных ссылок ведет на Ваш сайт?
    – Присутствует ли Ваш сайт в таких каталогах как Яндекс-каталог, Рамблер-каталог, Апорт-каталог, и каталог Dmoz.

    Пр

  • Анонімний

    Чесно кажучи, я не розумію як відповіді на ці запитання допоможуть мені скласти ціну. Наприклад, скільки додасть до вартості сайта присутність у Дмоз? Я сам відповім: нуль.
    Я не відзначив, що у першої частині постігну мова йде не про продаж сайтів, а про продаж бізнесів. Однією з головних умов Grupa Pracuj Ltd було те, що усі менеджери rabota.ua мають залишитися у команді. Сумніваюся, що поляків дуже цікавив пейжранк. Методи оцінки вартості бізнесу, навіть Інтернет-бізнесу, зовсім інші.
    Коли ж мова йде про banker.com.ua та finka.com.ua, то, швидше за усе, продаються тільки сайти як вони э. У цьому випадку на ціну впливає тільки один критерій: доменне ім’я.
    PR, тІЦ та усе таке інше не мають істотного значення. Якщо в мене немає ресурсів щоб підтримувати розвиток сайту, наповнення новим контентом, то спочатку я втрачу відвідувачів, потім зворотні лінки, а потім PR та тІЦ. Тому ці показники навіть не вторинні. Інше діло, якщо в мене є ресурси 😉 Але чому ж продають

  • Homyak

    по-моему, при оценке стоимоти сайта (как и любого бизнеса) нужно исходить из критерия доходности как текущей так и будущей. Ведь инвестора в конечном итоге интересуют вполне приземленные вещи, такие как возврат инвестиций и т.п. Методики расчета стоимости по доходу достаточно подробно описаны в любом учебнике по оценке бизнеса, единственная сложность на мой взгляд может возникнуть при оценке будущей доходности веб-проекта.