Чому не спрацьовує вірусний маркетинг?

Чому не спрацьовує вірусний маркетинг Іноді те, що робить компанія, буває досконалим. Це або сервіс, який повністю задовольняє бажання людей, чи продукт, від якого вони у захваті і який повністю справляється зі своїми функціями. Втім, навіть такі компанії іноді з подивом помічають, що люди не говорять про їхній сервіс/продукт. То в чому ж може бути проблема?

Кілька причин такої, здавалося б, нелогічної поведінки наводить Сет Годін (Seth Godin), всесвітньо відомий автор, який пише на тему маркетингу, на сторінках блога Duct Tape Marketing:

1. Споживач соромиться говорити про ваш продукт. Наприклад, ваш засіб від вугрів може бути надзвичайно якісним та ефективним, але навряд чи ваш споживач буде розповідати всім знайомим та друзям, що користується цим засобом.

2. Розмова про ваш продукт може бути недоречною. Дуже легко розповідати про новий мобільний телефон – адже всі бачать його, коли ваш клієнт дістає телефон з кишені. Набагато складніше, наприклад, розпочати розмову про новий масажний салон чи стоматологічний кабінет. Адже ситуації, в яких така розмова виглядатиме доречною, трапляються не дуже часто.

3. Продукт може виглядати доволі нудним для середовища, в якому перебуває ваш споживач. Наприклад, ви випускаєте чудову зубну пасту. Але чи цікаво буде споживачеві розмовляти про це з друзями?

4. Ваш споживач хоче зберегти ексклюзивність. Наприклад, йому надзвичайно подобається ваш ресторан і невимушена спокійна атмосфера в ньому. Окрім того, він цінує, що у цьому закладі завжди можна знайти вільний столик. Саме тому він може вирішити не ділитися інформацією про ресторан зі знайомими. Навіщо йому конкуренти?

5. Ваш продукт може бути занадто розкручений і популярний, щоб говорити про нього. Важко уявити? Тоді згадайте ситуацію, коли блогери не наважуються писати статтю про якусь дуже розкручену подію, побоюючись, що їх звинуватять у плагіаті або ж ліні.

6. Споживач турбується, що його звинуватять у відсутності смаку. Наприклад, людині надзвичайно сподобалося вино. Але вона побоюється розхвалювати його друзям, оскільки не знає, чи сподобається воно їм. А якщо ні – його можуть звинуватити у поганому смаку.

Вочевидь, подібних причин “невірусності” вашого продукту або послуги може бути безліч. Але основний принцип доволі простий: важливо не те, що відчуваєте ви, а те, що відчуває споживач, користуючись вашим продуктом. Спробуйте поставити себе на його місце, і, можливо, ви зрозумієте, що потрібно виправити.

НЕ ПРОПУСТІТЬ:
Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.
Детальніше →