Дванадцять стандартних форм цінності

Цінність — це не властивість речей. Вона всередині нас, вона — те, як реагує людина на зміну життя, — говорив австрійський економіст Людвіг фон Мізес (Ludwig von Mises). Для того аби успішно продавати цінності, необхідно точно з’ясувати, яку саме форму вони мають набувати, щоб за них захотіли платити…

Читати далі →

25 правил ідеального брейнштормінгу

Кожен із нас хоч раз брав участь у мозковому штурмі, який із тріском провалився. Причини провалів можуть бути найрізноманітнішими. Наприклад, хтось із віцепрезидентів міг відкидати одну ідею за іншою — і врешті-решт усі замовкли. Або учасники команди могли приклеїти на стіну 250 листочків з ідеями і не знати, що робити далі…

Читати далі →

Формулювання місії має уміщатися на футболці

Ефективне формулювання місії є досить коротким і чітким, щоб уміститися на футболці. Місія пояснює, чому ви займаєтеся конкретною справою, а не розповідає про те, як ви досягаєте своєї мети. Звісно, до цього поняття входить багато чого, але головне в ній підштовхує до виконання правильних дій сьогодні та завтра…

Читати далі →

Чотири «С» досконалості

Будь-яке творче починання — чи то фільм, п’єса, роман, картина або ще щось подібне — буде досконалим, тільки якщо воно володіє чотирма наступними якостями, так званими чотирма «С»…

Читати далі →

Шопінг проти стресу

Коли ми ходимо по магазинах, а не просто робимо покупки, ми купуємо більше ніж продукти. Ми купуємо владу і контроль. Прийшовши в магазин із готівкою або кредитними картками в кишені, ми відчуваємо, можливо, вперше за весь день або тиждень, що стали господарями свого життя. Ми віримо, хоча часто це відчуття є хибним, що, обираючи покупку, ми проявляємо свободу волі…

Читати далі →

Принцип сфокусованої фабрики

Одним із перших уроків, який я засвоїв у Гарвардській школі бізнесу в 1970-ті роки, став принцип «сфокусованої фабрики» Вікхема Скіннера (Wickham Skinner). Професор Скіннер зауважив, що жодній організації не може добре вдаватися все одразу…

Читати далі →

Історія про двох свиней, або Наочний урок про значення норм і стандартів

У своїй книжці «The Halfway Sun» (1930) антрополог Рой Франклін Бартон (R. F. Barton) наводить випадок із життя філіппінського племені, у якому він прожив багато років. У цій історії дві сім’ї торгуються через кількох свиней і отримують наочний урок про значення норм і стандартів…

Читати далі →

Експеримент із системою самокерованих команд

На початку 1990-х рр. одна з провідних готельних компаній поставила експеримент, замінивши традиційну функцію менеджменту на систему самоврядних команд. Ця думка належала члену вищого керівництва, чиї нескінченні ідеї приймалися тільки тому, що він умів їх правильно презентувати…

Читати далі →

Як організації використовують і експлуатують своїх співробітників

У добре відомій п’єсі Артура Міллера «Смерть комівояжера» розповідається про трагічне життя і смерть Віллі Ломана. Віллі працював комівояжером у компанії Wagner тридцять чотири роки, подорожуючи через усю Нову Англію рік за роком як «відповідальний за регіон Нової Англії» в компанії. Однак у віці шістдесяти років Віллі розуміє, що вже не в силах постійно переїжджати з місця на місце…

Читати далі →