Повзучий детермінізм або ефект «Я так і знав!»

Повзучий детермінізм (creeping determinism), також відомий як помилка хайндсайта (hindsight bias) або ефект «Я так і знав!» (knew-it-all-along effect) — схильність розглядати події, що вже стались, як більш передбачувані, ніж вони були до того, як трапились. Його суть полягає в тому, що людина сприймає спрощено і очевидно ті факти, підсумки яких він уже знає…

Читати далі →

Прийняття рішень: як не потрапляти в пастки, розставлені нашим мозком?

Доктор психології, соціолог і лауреат Нобелівської премії з економіки Деніел Канеман (Daniel Kahneman) в книзі «Мислення швидке та повільне» (Thinking, Fast and Slow) описав, як наш мозок здатний обманювати сам себе і як більшість людей (навіть у професійних колах) приймають рішення, що суперечать здоровому глузду…

Читати далі →

Матриця Ейзенхауера

Матриця Ейзенхауера — це простий інструмент, що допомагає уникнути стану аналітичного паралічу, котрий виникає щоразу, коли ви навіть не знаєте, з чого почати. Використання матриці допомагає не просто розібратися в справах, але і знизити емоційне навантаження. Згодом, засвоївши принципи цієї концепції, можна навчитися легко і швидко визначати різницю між важливим, терміновим, другорядним і непотрібним…

Читати далі →

Закон Мерфі в бізнесі

Закон Мерфі має подвійний ефект: з одного боку, дозволяє підготуватися до гіршого, з іншого — може виховати параноїдальне ставлення до світу. Щоб не сталося другого, потрібно, перш за все, ставитися до цього принципу з гумором. Але і не забувати, що раціональне зерно в ньому теж присутнє…

Читати далі →

Помилки мислення, що спотворюють нашу реальність

Когнітивні викривлення — це систематичні помилки в людському мисленні, свого роду логічні пастки. У певних ситуаціях ми схильні діяти за ірраціональними шаблонами, навіть коли нам здається, що ми виходимо зі здорового глузду. Про 8 подібних когнітивних ефектах ми вже писали. До вашої уваги — ще 19 найпоширеніших пасток мислення, які позбавляють нас об’єктивності…

Читати далі →

Три рівні мислення

Видатні мислителі, керівники і підприємці відрізняються тим, що бачать реальність на більш глибокому рівні. Це допомагає їм грати в шахи, коли всі інші грають у шашки. Це як картинка, на якій можна побачити або качку або кролика: потрібно зробити так, щоб ви бачили і качку, і кролика. Насправді є три рівня реальності, але більшість людей застряє на першому, навіть не підозрюючи про існування другого і третього, — пише Майкл Сіммонс (Michael Simmons) на сторінках видання Medium…

Читати далі →

Когнітивні ефекти, які впливають на наше життя і роботу

Наш мозок часом робить доволі дивні речі. Плутає час, змушує нас переоцінювати власні можливості і вірити у всяку нісенітницю. Це пов’язано з так званими когнітивними упередженнями, що час від часу виникають практично у кожної людини. Вашій увазі пропонується 8 цікавих психологічних ефектів та розповідається, як вони працюють і впливають на наше життя…

Читати далі →

Думай інакше та не будь злим: бізнес-мантри відомих брендів

Мантра — це короткий вираз (мотто, девіз), що передає суть корпоративної культури. На відміну від рекламних кампаній чи слоганів, спрямованих на споживача, бізнес-мантри допомагають компаніям тримати фокус, а співробітникам — приймати рішення відповідно до цілей компанії та комунікувати культуру компанії…

Читати далі →